Duiken!! En carlijn is hier. - Reisverslag uit Perth, Australië van fleurtjeriemersma - WaarBenJij.nu Duiken!! En carlijn is hier. - Reisverslag uit Perth, Australië van fleurtjeriemersma - WaarBenJij.nu

Duiken!! En carlijn is hier.

Door: Fleur

Blijf op de hoogte en volg

05 Maart 2006 | Australië, Perth

Hai iedereen!
Nou ik ben weer een diploma rijker hoor. Toen ik toch min of meer een beetje op carlijn hier in perth moest wachten en deze 2 weken te kort waren om te werken, heb ik iets heel erg leuks gedaan. Ik heb een duikcursus van 4 dagen gedaan. Ik moest de eerste dag de hele dag in een klaslokaal zitten met 3 andere en kregen we allemaal theorie over 'buoyancy control' en dit soort dingen. De volgende dag hadden we een theorie examen, wat ik haalde en toen gingen we naar het zwembad waar we allemaal 'skills' moesten oefenen. We moesten dingen doen als je 'regulator' uit je mond halen en weer terug stoppen en je 'mask' van je hoofd af halen en weer op doen en dan vrij maken van water en dit dan allemaal onder water he!?!
En de 2 dagen daarna zijn we 2 duiken per dag in de oceaan hier gaan maken. We moesten hier ook alle oefeningen doen en als we het niet konden moesten we het steeds weer doen, want als je ook maar 1 'skill' niet kon, haalde je je certificaat niet en 1 meisje had het dus ook inderdaad niet gehaald. In ieder geval vond ik het echt heel erg leuk en ik kon alle 'skills' uiteindelijk ook dus heb ik mijn 'open water dive' diploma. Ik kan nu dus voor altijd over heel de wereld met een 'buddy' gaan duiken en ik ben zeker van plan nu ook vaker te gaan duiken, want ik vind die onder water wereld echt heel erg geweldig!
Toen ik aan mijn duikinstructeur vroeg of er hier ook haaien waren antwoorde de instructeur: ze zijn er wel, maar ik geloof dat niemand van onze duikschool ooit een gevaarlijke heeft gezien. Inderdaad een zeer geruststellend antwoord...!
Ondertussen is Carlijn ook aangekomen en heb ik al alle leuke surfwinkels laten zien haha. En we zijn al een dag op het strand hier geweest (waar we natuurlijk een beetje zijn verbrand). wel even een verschil met jullie en de sneeuw he!?!
We hebben nu een lift geregeld om in 2 weken tijd de westkust hier een stuk te gaan bereizen, maar ik weet nu uit mijn 6 maanden ervaring wel dat plannen erg snel weer veranderen dus we zullen dus weleventjes zien.
oke! Tot snel maar weer! liefs fleur

  • 05 Maart 2006 - 14:21

    MARC:

    Die extra diploma zal goed op je CV staan. Wat heb je allemaal voor leuks gezien onder water? Of wat het niet veel soeps?
    Reisze nog en nog veel plezier.

    X

  • 05 Maart 2006 - 14:55

    Chantal:

    Heb je ook wel eens dagen dat je jezelf verveeld?
    Volgens mij heb je die nog geen gehad. Heel veel plezier met Carlijn. tot t volgende berichtje.

    Liefs van ons beiden

  • 05 Maart 2006 - 15:49

    Nienke:

    Ha lief nichtje,

    Klinkt goed dat duiken, en ik vind de onderwaterwereld vanonder een duikbril en snorkel al schitterend!
    Geniet, samen met Carlijn, nog van al het moois daar aan die westkust!

    Veel liefs,
    Nienke

  • 05 Maart 2006 - 19:47

    Hans:

    Ha die Duikfleur,
    Als ik je verhaal lees moet ik aan Chantal denken die dat ook van plan was. Ze wilde dolgraag duiken leren.
    Afgelopen vrijdag was ik met Marije, de zus van Chantal, in Zorgvlied. Ze zou vijftig zijn geworden, want het was 3 maart. Marije en ik hadden een piepklein verjaarsfeestje met nootjes en zo'n klein flesje wijn. Het was goed. Zeven jaar geleden ging ze dood en die avond, op haar verjaardag, brak opeens, toen ik met Maike een beetje aan het stoeien was, haar kettinkje.
    Wat zo'n duikverhaal allemaal niet naar boven kan halen.
    Straks ga je nog in de offshore werken als professionele duiker. Dan blijven we dit soort e-mails krijgen.
    Ik beloof je dat ik ze allemaal zal blijven lezen.
    Liefs
    Hans

  • 05 Maart 2006 - 20:34

    Adriaan Peter:

    Lieve Doortje,

    Het moet in 1992 zijn geweest. De winter van 1992 op 1993. Om half zeven op. Terwijl ik in de keuken sta te rillen in afwachting van het kookpunt van het theewater, loeit buiten de storm om het huis en geselen vechtende regelvlagen de ruiten. We moeten naar het Hansebad. Om zeven uur begint Fleurs zwemles. Eenmaal op de tribune met het ene oogje in het zeil en het andere in de ochtendkrant zweten de ouders hun hevig gebreide truien uit. Wie heeft toch bepaald dat het in een winters zwembad in Zwolle even warm moet zijn als in Perth midden in de zomer ?
    Het is je niet gelukt, Doortje. Duizend keer stond je op de rand van het bad, veelbelovend voorover gebogen met je hoofd tussen je waterwaarts gerichte armen … en op het allerlaatste moment trok je je keuteltje in.
    Zeker, je bent een gedecoreerd zwemmer. Zeven meter onder water, een makkie. Maar zonder duik. .
    Hartelijk gefeliciteerd met je duikdiploma. Fantastisch dat er een nieuwe wereld voor je opengaat. Vandaag was hier een manifestatie op het strand van Zandvoort georganiseerd door het WereldNatuurFonds. Vanwege de zorgen om de zee, om de vissen, de onderwaterwereld. Angstige statistieken over de consequenties van nietsontziende visserij. Misschien heb jij nog een boodschap voor ons ?

    Liefs,

    P.

  • 06 Maart 2006 - 07:21

    Anka:

    lieve Fleur,
    wat leer je toch veel! Komt ook door je zelf, altijd opzoek naar nieuwe avonturen en in plaats van met een boekje in een hokje ga je leren duiken...
    Mooi fleur, dat het gelukt is en voorlopig ben je nog in lekker warme wateren,
    heel veel plezier met Carliojn en de Aussies.

  • 07 Maart 2006 - 07:58

    Rosely:

    haai fleur,
    Wat ontsettend leuk zeg, een duikdiploma! Gefeliciteerd. Wat heb je allemaal gezien en hoe diep ben je onderwater geweest? Heel veel plezier aan de westkust en de groetjes aan Carlijn.

    Liefs,
    Rosely

    p.s. kun jij nu nog verbranden?

  • 08 Maart 2006 - 09:02

    Annelie:

    Lieberd,

    Wat leuk dat je je paddy hebt gehaald,
    de onderwater werled is idd zo mooi dat had ik al met snorkelen in thailand, dan moet het duiken nog veel mooier zijn.

    Heb genoten van de verhalen die jij en Eef samen hebben meegemaakt en de fotos super

    Dikke x take care

  • 14 Maart 2006 - 22:55

    Chris:

    Hey fleurtje!
    Harstikke bedankt voor je leuke kaartje! Helemaal uit onverwachtse hoek een kangaroe op een surfboard! Helemaal blij :) Hier is alles goed! Druk met afstuderen en roeizaken maar lekker. Gefeliciteerd met je duikdiploma, ben helemaal jaloers! Veel reisplezier en tot snel! x

  • 17 Maart 2006 - 09:32

    Nienke:

    Lief nichtje,

    Dank je voor de verjaardagskaart! Hij kwam de 16e aan, dus maar een dagje te laat! Lief dat je er aan hebt gedacht. En wat een strand staat er op!!!Geniet daar nog he!?

    Dikke kus,
    Nien

  • 19 Maart 2006 - 12:24

    Rienkje:

    Weer een leuk, avontuurlijk verhaal, steeds weer leuk om te lezen, al reageren we niet altijd. We volgen je nog steeds met grote belangstelling. Een goede tijd gewenst samen met je vriendin, veel groeten en liefs vanuit een koud kikkerlandje Rienkje

  • 19 Maart 2006 - 12:50

    Mirjam En Nico:

    Hallo Fleur,

    Hier zijn we weer. Van reageren kwam de afgelopen periode niet echt veel. In gedachten waren we natuurlijk wel steeds bij je. Van tal van kanten kregen we wel verhalen over je te horen, met name over de periode bij 'de familie'.
    Als we het goed begrepen hebben, zit je nu in Nieuw Guinea. Klopt dat?
    Heb het goed samen met Carlijn.
    Waar wij hier erg naar verlangen, is een beetje warmte. Kan je wat zonnewarmte deze kant op blazen? Bijvoorbaat onze hartelijke dank.

    Groet,
    Nico en Mirjam

  • 20 Maart 2006 - 08:39

    Mira Benes:

    Hai Fleur,
    wat een geweldige website!!! Enorm leuk om je foto's te zien! En de verhalen... Ik moet maar niet te lang op je site rondkijken, anders dan begint het bij mij helemaal te kriebelen. Ik wilde je een foto sturen van Luna met haar oranje australische t-shirtje(maar ik kan hier geen foto invoegen. wat is je emailadres??? Geniet nog maar lekker van de laatste weken, of blijf je nog wat langer weg?
    groeten uit de Venestraat!

  • 20 Maart 2006 - 08:40

    Mira:

    Tja moet ik je wel mijnes geven... frankwin_mira@hotmail.com

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Perth

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 183
Totaal aantal bezoekers 27755

Voorgaande reizen:

04 September 2005 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: