Boerderij - Reisverslag uit Darwin, Australië van fleurtjeriemersma - WaarBenJij.nu Boerderij - Reisverslag uit Darwin, Australië van fleurtjeriemersma - WaarBenJij.nu

Boerderij

Door: Fleur

10 April 2006 | Australië, Darwin

Lieve allemaal,
Vandaag ons laatste dagje in Darwin, want over een paar uurtjes vliegen we naar Dili. We hebben al wat leuke/avontuurlijke dingen gehoord over het bestaan in oost-timor van Carlijn's oom, zo heeft hij geen douche, maar je moet met zo'n kommetje water over je heen gooien, hij heeft een hurk WC en hij bereidde ons al voor dat we ons 24 uur per dag met een laag Deet moeten insmeren, ja moet ik net komen, ik die altijd geprikt word door alles wat maar kan prikken. haha! maar we hebben er super zin in.
Deze week zijn we dus op een boerderij 2 uur van Darwin geweest. Hier heb ik veel 'eerste ervaringen' opgedaan. Zo heb ik voor het eerst gevist, tussen de krokkodillen welteverstaan en de dag erna lazen we een verhaal over een krokkodil 'sweetheart' die vissersbootjes aanviel... was maar goed dat we dit verhaal niet een dag eerder gelezen hadden. Ook heb ik voor het eerst geschoten, met een enorm jachtgeweer. Alleen zowel Carlijn en ik waren hier niet echt goed in, we konden de blikken (vrij grote blikken) niet eens raken.
Het regende er heel erg veel (regensiezoen he!?!) en hierdoor waren we een paar dagen ingesloten, want om richting Darwin te gaan moesten we een aantal lage kreken door, maar door de vele regen waren die zo hoog geworden dat we er niet meer door heen konden, maar gelukkig komt na regen zonnenschijn en zakten het water dus weer.
De paar uurtjes werken per dag bestonden voornamelijk uit in de tuin werken, huis beetje aanvegen, enkelbandjes maken (en dan ook voor onszelf natuurlijk), nederlandse appeltaart bakken...wel lekker dus!
Die mevrouw van de boerderij maakte door de week altijd jam/marmalade/chutney en enkelbandjes natuurlijk en dit verkoopt zij op zaterdag op een markt in Darwin, ze moet dus elke week naar Darwin komen en heeft hier dus een soort weekendhuisje in Darwin zelf, waar wij dit weekend dus zijn geweest.
Ik zit ondertussen al ergens in de 23 kilo aan bagage en aangzien je maar 13 mag meenemen naar Oost-timor leek dat even een duur grapje te worden, maar gelukkig mogen we de spullen in het weekend huisje van de WWOOF mevrouw laten staan dus dat is mooi meegenomen.
Mijn voet is voor het grootste gedeelte wel weer genezen en dat is dus wel heel fijn nu we weer verder gaan reizen.
Oke nou ik ga proberen jullie ook zoveel mogelijk uit Oost-timor op de hoogte te laten, maar aangezien het zo niet-touristisch is weet ik niet hoe goed de internetfaciliteiten daar zijn.
En bedankt Chris voor H&M sites. haha, erg leuk! En wie is degene die zich Balkenende noemden bij de reacties op mijn vorige verhaal?
Liefs Fleur

• 10 April 2006 - 06:24

Nicoline:

Hee fleur! Klinkt supergaaf, nog heel veel plezier!

• 10 April 2006 - 06:44

Nienke:

Ha lief nichtje,

Zo ver weg en toch aan de Nederlandse appeltaart! Best lekker.
    En zie je, in elk volgend verhaal vertel je weer iets nóg engers dat je gedaan hebt: met een jachtgeweer geschoten en tussen de crododils vissen?!

Ik ben ontzettend benieuwd met welke verhalen je Oost-Timor afkomt.
    Veel plezier en kijk een beetje uit, wil je?

Veel liefs,
    Nien

• 10 April 2006 - 06:56

Marieke:

Hi Fleur!
    Super dat je voet weer wat aan het genezen is..
    Het werken was daar dus wel leuk!
    En ja, zo ben je zo ver weg en dan heb je en nederlandse appeltaart en volgens mij ook echte Nederlandse buien... Zo blijf je toch een beetje in Nederland!

Super zeg dat je je zpullen op mag slaan bij die mevrouw als je naar oost timor gaat! Helemaal tof! Ik ben heel erg beneiuwd naar je belevenissen daar....

Leuk dat je ook geschoten en gevist hebt, moest je ook het wormpje op het haakje hangen?? ieieie!!!!

Veel plezier in Oost-timor, sterkte met de 'douche' en het 'toilette' hihi!

Liefs marieke

• 10 April 2006 - 07:33

Anka:

ha fleur
    kun je dit ergens in dili lezen...? Wij hebben afgelopen zaterdag gevierd dat Peter uit dienst is bij de provincie. annet en sophie hadden nog een leuke act als 1e wereldoorlogsoldaten op zoek naar Peter... echt grappig en ontroerend soms. Peter zag er goed uit, vertrouwd met flitsend rood jasje en artistic shirt!!! Heel veel plezier en pas op elkaar.

• 10 April 2006 - 09:50

Adrtiaan Ppeter:

Lieve Doortje,

Ja, zo’n Balkenende toch. Die neusspray is er helemaal niet voor mannen. Mannen zijn van zichzelf al opgewonden genoeg. Misschien Balkenende niet zo, maar in de politiek tref je toch wel veel opgewonden standjes.
    Volgens de Zwitserse producent is het middel speciaal bedoeld ter verhoging van het libido bij vrouwen. Naar een dergelijk middel is veel vraag, stelt het onderzoekscentrum in Nijmegen. Het onderzoek zal zeker enkele maanden duren. De wetenschappers in Nijmegen zijn nog op zoek naar vrijwilligsters.
    Die Sweetheart the Croco heeft een eigen site: www.herbertonss.qld.edu.au/landofoz/judedwin.htm.
    Het is te snappen dat met zo’n engerd in de buurt je eerst moet leren schieten met een tamelijk groot geweer voor je de rivier op mag om te vissen.
    Hier is laatst voor het eerst sinds 150 jaar weer een bever in de IJssel gesignaleerd. Maar wie is er bang voor een beest dat zelf al bever heet.
    En nu ben je in Dili. Om me te oriënteren heb ik plaatjes gezocht en gevonden: www.discoverdili.com/featuretrip.html.
    Het moet heel bijzonder zijn, Doortje, van de ene wereld zonder overgang in de andere wereld te vallen.
    Je zal weer veel beleven. Maar gelukkig heb je Deet. Dat voorkomt veel leed.
    Veel liefs,

P.

• 10 April 2006 - 10:41

Hans:

(Not Balkenende)
    Als je dit leest weet je waarschijnlijk al wat de kamar mandi is en waarvoor je de gayong moet gebruiken. Ook zal je het gebruik van de obat nyamuk kennen en weten wanneer je selamat siang moet zeggen. Misschien heb je ook de semut met een sapulidi uit je tempat tidur geveegd. Kijk, ik mag dan niet met een geweer op blikjes schieten of tussen krokodillen vissen, dit kan ik weer wel.
    Liefs
    Hans

• 10 April 2006 - 11:05

Chantal:

Hi Fleur,

We krijgen ineens zoveel bericht echt onwijs leuk, heb niet eens tijd om te reageren op je bericht en er is alweer een nieuw.
    Hahahahahah.

Hier nog steeds hetzelfde, Bas heeft ander werk en ik heb net ME opleiding achter de rug. Volgende week wintersport, heel laat maar wel leuk.

Wij wensen jullie heel veel plezier toe in Oost-Timor. Zie al weer uit naar je volgende verhaal.

Kus Van ons Bastiaan en Chantal

• 10 April 2006 - 17:54

MARC:

Typisch backpackerd, je nu al druk maken over je hoeveelheid bagage. Stuur alvast wat dingen in doos per post naar Nederland? De croc's, wwoofen en OOST-timor klinken weer om jaloers van te worden. En gelukkig stinkt DEET ook helemaal niet ;-)
    X

• 10 April 2006 - 17:54

MARC:

En wanneer zien we weer eens wat foto's?