afscheid genomen van familie en nu in perth - Reisverslag uit Perth, Australië van fleurtjeriemersma - WaarBenJij.nu afscheid genomen van familie en nu in perth - Reisverslag uit Perth, Australië van fleurtjeriemersma - WaarBenJij.nu

afscheid genomen van familie en nu in perth

Door: Fleur

Blijf op de hoogte en volg

21 Februari 2006 | Australië, Perth

Hey allemaal,
Pff het is weer even afkicken hoor. Na 4 weken een 2 persoonsbed helemaal voor mij alleen te hebben, een kamer helemaal voor mij alleen te hebben, geen gesnurk op deze kamer, een televisie die ik op elke zender kon zetten wat ik maar wou... en nu weer een kamer (die ik zoveel mogelijk mijdt) met 6 andere mensen (waaronder snurkende mensen) en een televisie die altijd op de verkeerde zender staat. haha, maar weer terug tussen de backpackers.
Ik vond het wel jammer om afscheid van de familie te nemen, ook dit vond ik weer een hele leuke tijd. Het laatste wat ik de vorige keer vertelde was dat er paardenracen kwamen. Nou op zaterdag morgen gingen jack, charlie en ik terug van het huis van de opa&oma (waar wij drietjes dus voor 3 nachten logeerden) naar het eigen huis, waar iedereen nog lag te slapen na een groot feest vertelde ze later. Maar goed om 13:00 gingen we dan met z'n alles naar de paardenracen. Er waren veel activiteiten voor kinderen wat jack en charlie erg leuk vonden, althans ik heb jack nog nooit zo bang zien kijken als toen hij op de wilde stier ging zitten... Toen charlie op het springkussen tegen een ander jongetje aan botsten en begon te huilen haalden de meneer hem van het springkussen af en bracht hem naar mij en zei: 'here, go back to mummy' haha ik liep snel weg.
Wat me opviel was dat meer dan de helft van de mensen helemaal geen aandacht had voor de racen, maar gewoon kwamen om gezellig met iedereen uit de omgeving bij te kletsen. En Carley vertelde me later ook dat het misschien wel meer een sociaal evenement is, dan dat het echt om de racen ging.
Ook was er afgelopen zaterdag het grote "engagement party" voor de broer van Jock (de vader) en zijn verloofde. Ze geven hier in het austrlische 'country life' wel 3 tot 5 feesten voordat ze ook daadwerkelijk gaan trouwens (een engagement party, een pre-wedding party en ga zo maar door). Er waren zo'n 250 mensen en ik moest dus goed opletten waar de kindjes nu weer heen waren, maar het was een groot succes. Op de 2 woensdage dat de kindjes op kinderdagverblijf waren hebben carley en ik nog 2 uitstpajes naar de steden Tamworth en Armidale gemaakt waar we allemaal nieuwe meubels voor hun nieuwe huis (dat ze over een paar maanden krijgen) gingen kopen zonder dat de vader het wist. Dat vertel ik hem wel op een goed moment zei carley later tegen mij. haha
Zondag gingen we naar een klein stadje bij sydney in de buurt (waar caley's moeder woonden) en maandag morgen gingen ik en caley naar het vliegveld, want zij moest haar 'cousins' ophalen en zette mij dus af. Ik kreeg ook nog een cadeautje (naast mijn geld) omdat ze het erg leuk had gevonden mij een tijd in huis te hebben.
Gister ben ik dus aangekomen in perth. Er is namelijk weer is een wijziging in plan. Ik heb mijn ticket veranderd en kom nu op 14 mei aan in nederland. Carlijn (voor wie niet weten wie dat is: een vriendin uit zwolle) kwam met het leuke idee om mij op te komen zoeken. En dus na veel geregel komt zij nu op 4 maart in perth aan en gaan we samen een maand hier rond reizen. Maar nu nog een echte verassing, ik ga ook nog met haar een maand naar Oost-Timor, haar oom woont hier namelijk en omdat het zo dicht bij australie ligt is dit een 'once-in-a-lifetime-chance'. Dus ik heb hier erg zin in. Oke ik denk dat dit het wel weer is voor nu. Liefs Fleur

  • 21 Februari 2006 - 08:28

    Nienke:

    Ha lief nichtje,

    Wauw! Meisje! Wat gaaf allemaal. Je maakt zoveel mee, en gaat nog zoveel mee maken. Het is fijn te lezen dat je het zo naar je zin hebt.
    Leuk he, al die feesten vóór zo'n bruiloft? Marc en ik hebben dat ook een keer meegemaakt bij een goede vriendin in Vancouver. Was ook zó leuk. Er was zelfs een apart feest waarbij iedereen drank voor het bruidspaar moest mee nemen...

    Hier alles oke. Werken, koud, nat en bijna carnaval. Blijf dus nog maar lekker daar!
    Ik ben ongelofelijk trots op jou!

    Veel liefs,
    Nienke

  • 21 Februari 2006 - 08:30

    Rosely:

    Haai fleur,
    Wat ontsettend leuk allemaal. Zie ik het goed dat je sommige nederlandse woorden kwijt bent, of valt het wel mee..hihi. Wat superleuk dat carlijn langskomt!

    Liefs,
    Rosely

  • 21 Februari 2006 - 09:44

    Mirte:

    Wat gaaf dat

  • 21 Februari 2006 - 09:57

    Chantal:

    Super, echt kei leuk dat je t zo naar je zin hebt gehad bij dat gezin, nu Peth, dan Oost Timor en uiteindelijk Nederland, pas op meis want het is dichterbij dan je denkt.
    Heel veel plezier nog.

    liefs Chantal

  • 21 Februari 2006 - 10:06

    Hans:

    Lieve Fleur, laat ik je een goede raad geven over snurkers: terugsnurken! Terug- en oversnurken, dat zal ze leren. Ikzelf ronk de grootste snurker het huis uit, als zij beginnen dan.
    En dan de paardenracen, ja, dat is een leuke observatie: eigenlijk zijn alle feesten bijzaak. Hoofdzaak is dat je bijelkaar bent, de reden doet er niet toe. Als je zelf een feestje geeft, gaat het ook grotendeels aan je voorbij. Dan hoor je later dat het een leuk feest was. Zo leuk dat je denkt, was ik er ook maar bij geweest. Dat heb ik een beetje bij ons trouwen.
    En dan Oost-Timor, ach, die kangeroes en andere buidelbeesten kon ik nog verstouwen, maar met oost-Timor heb je me. Zo jaloers ben ik in jaren niet geweest. Ik raad je aan pas 14 juni terug te komen, dan begint hier hopelijk de lente.
    Liefs

  • 21 Februari 2006 - 10:16

    Marouska:

    hey fleur!
    super om je verhaaltjes nog steeds te lezen!ben nog steeds jaloers!ook leuk dat carlijn naar je toe komt zeg!nou, veel plezier nog daar.
    liefs marouska

  • 21 Februari 2006 - 10:25

    Marike:

    Ha die Fleur,
    Wat een bijzondere dingen maak jij toch allemaal mee! Een tijdje bij een Australisch gezin in huis (en dus zien hoe het dagelijks leven daar is, want dat zie je natuurlijk niet tussen de backpackers) midden in de rimboe, en straks naar Oost-Timor. Ga je nog meer werken, of vier je nu alleen nog maar feest? Goed dat je een maand langer wegblijft. Je doet dit tenslotte maar één keer. Liefs!

  • 21 Februari 2006 - 15:02

    Nicoline:

    Hee fleur! Je verhalen klinken echt onwijs leuk!! Nog heel veel plezier!
    Kus Nicoline

  • 23 Februari 2006 - 09:10

    Adriaan Peter:

    Lieve Doortje,
    Timor Leste heet het officieel. Lang geleden, Doortje, toen een winter nog een winter was en toen de universiteiten nog broeinesten waren van opstandigheid, ben ik eens met een bus vol mede-broeiers naar Den Haag te gaan. Met daadkrachtige spandoeken en gruwelijke affiches. Onderweg in Hillegom en Lisse stapten we uit om in een bliksemactie het nietsvermoedende winkelende publiek middels een supersnelgeplakt affiche te informeren over de strijd van het FRETILIN tegen de toen nog Portugese maar desalnietemin wrede overheersing.
    Dat ik hier nog zit is eigenlijk een wonder, tenauwernood ontsnapt als ik ben aan het boven mijn hoofd gezwaaide uitbeenmes van een woedende slager te Sassenheim wiens winkelruit voor ons de ideale plek was om dat affiches op te plakken. De slager en ik verwchilden ernstig van mening over de geschiktheid van die ruit voor dat doel.

    Het gevoel van ontsnapping wordt overigens weer heel klemmend bij het lezen van de doortrapte tactiek van Carley die haar man in een complot met jou. een compleet meubilair voorzet ..... Surprise !!
    Het verschil is dat Annet het stoel voor stoel (maar wel in een onstuitbare reeks) doet en dat ze uit de Kringloopwinkel komen en dat ik ze zelf moet gaan halen: "je weet wel, voor Annet Bos". Inmiddels is de serre bewoonbaar, maar vooral voor Kringloopstoelen. Ik overweeg nu een gezellig zitje in de kelder in te richten. na 1 april heb ik daar alle tijd voor.
    Lieve Doortje, je hebt vast een beetje heimwee naar Carley en de kids. Aan alles is te merken hoe goed je het daar hebt gehad. Je houdt contact ? He, lief. Spreek je zondag.
    P.

  • 23 Februari 2006 - 10:31

    Anka:

    dag Fleur,
    veel plezier deze laatste maanden... en dan ook nog naar Timor!!Ik heb nu pas de foto's bekeken van Eva en je zelf, leuke foto's.
    Gisteren aten Peter en Annet weer eens bij mij, maar de tijd was een beetje te kort om te vragen welk nieuws zij over je hadden. Volgende week zie ik Eva ook weer eens, kan ik haar impressies horen. Zij kookt, mmmmm.
    Ik wens je boeiende ontmoetingen en heel veel geluk in alles dat je doet.

  • 01 Maart 2006 - 12:35

    MARC:

    Van uitstel komt afstel... Wil je nog wel terug naar Nederland of bevalt het reizen je te goed? ;-)
    Have fun! x

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Perth

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 120
Totaal aantal bezoekers 27750

Voorgaande reizen:

04 September 2005 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: