'the country' - Reisverslag uit Walcha, Australië van fleurtjeriemersma - WaarBenJij.nu 'the country' - Reisverslag uit Walcha, Australië van fleurtjeriemersma - WaarBenJij.nu

'the country'

Door: Fleur

Blijf op de hoogte en volg

10 Februari 2006 | Australië, Walcha

Lieve allemaal,
Ja, nog steeds nanny hier op de schapenfarm en nog steeds erg leuk. De grootste dag voor het bedrijf (waar ik de vorige keer al over vertelde) is heel goed gegaan. Het was erg leuk om mee te maken, het was net als een gewone veiling alleen dan met eigenwijze rammen die niet mee wouden werken en dus met af en toe een ruwe hand werden aangesproord). Ik wist niet dat rammen zoveel geld waard waren, de ram die voor het meeste geld die dag werd verkocht, werd voor 3000 dollar (2000 euro) verkocht (ik heb het over 1 ram hier he!?!). Maar in ieder geval was het heel goed gegaan, want alle rammen waren verkocht dus na afloop hadden ze een grote barbecue, maar dat zegt ook niet zoveel, want ze grijpen hier elke gelegenheid aan om een barbecue te houden (ik heb nog nooit zoveel vlees gegeten).
vandaag en zaterdag zijn er belangrijke paardenracen hier in Walcha en paardenracen zijn echt een heel groot iets hier in Australie, iedereen trekt z'n mooiste kleren uit de kast en stopt veren en bloemen in de haren om hier naar toe te gaan. Vandaag mag ik niet mee, omdat er geen kinderen mogen en dus blijf ik bij charlie en jack, maar morgen gaan we met z'n allen.
Door die paardenracen zijn hier een aantal vriednen van carley en jock (de ouders) en dus slapen jack, charlie en ik voor 3 nachten in het huis van de opa en oma, omdat het niet pastte in dit huis, maar ik heb een auto hier tot mijn beschikking en dus gaan we van dit huis naar het huis van de opa en oma en terug.
Ondertussen ben ik ook een paar halve hartaanvallen door de extreem grote spinnen hier verder.
Wat me erg is opgevallen hier is dat werkelijk altijd te tv aan staat, ookal gaat iedereen weg uit het huis, de tv blijft gewoon aan staan. En ze doen werkelijk alles met de auto. De opa&oma wonen 300 meter verderop en ze bezoeken die zo'n 2 ker per dag, maar altijd gaan ze er met de auto heen. De eerste keer dat ik met Carley (de moeder) naar het centrumpje ging, was ik echt verbaasd, ze doet de auto niet op slot en laat de sleutel zelfs in het contact zitten terwijl wij in de supermarkt/slager/bakker waren en volgens haar doet iedereen dat. Is dat in een klein dorpje in nederland ook zo?
En de vorige keer zei ik dat Charlie nog niet kon lopen, nou nu wel!
Oke nou ik ga weer! Liefs Fleur

  • 10 Februari 2006 - 08:18

    Annelie:

    Lieverd,
    Het klinkt allemaal weer super hoor.
    Wat een geld voor een ram zeg maar een leuk feest daarna is altijd welkom he.
    Speciaal dat de dorpsgemeenschap daar zo in elkaar zit dat is iets wat NL kent van vroeger

    Schat genietse daar en dikke x

  • 10 Februari 2006 - 08:29

    Hans:

    Fleur, je verhalen worden mooier en mooier. Wat een heerlijke rijkdom aan details. Ik ben hier al in aanzien gestegen met de vraag: weten jullie wel wat een ram doet? Dat levert flauwe reacties op, want niemand van deze kantoorklerken kent het antwoord.
    Maar je schrijft zo over het leven op een schapen-farm dat ik er naar verlang daar ook eens te zijn. Wat kan een leven zonder files, treinvertragingen, reorganisaties en veel te veel krantenabonnementen overzichtelijk zijn.
    Hier is Maike ongeschonden uit de lawine van kadootjes gekropen, Mijn had maagpijn gisteren en moest overgeven. Verder geen nieuws. Het miezert, maar het is niet echt koud.
    Liefs van de M's.

  • 10 Februari 2006 - 08:57

    Adriaan Peter:

    Adriaan Peter 10 Feb 2006 09:45 uur
    Lieve Doortje,

    Voor de bezoekers van deze site mogelijk interessant, de site van ‘jouw’ ranch. Trouwens, who is who op die foto met die twee prijswinnende rammen ? www.nerstane.com.au
    Blijkt dat een en ander zeer degelijk wordt aangepakt. Met korte en lange termijn targets. En heel weinig micron staat centraal: hoe dunner de vezel (de wol zeg maar), hoe kostbaarder de ram die de wol op de ooi zet. Toch ?
    Later meer.
    Liefs,
    Peter

  • 10 Februari 2006 - 11:29

    Marieke:

    hoi nichtje!
    Wow wat een super verhalen! heel verstandig van al die ausies, dat ze elke gelegenheid aanpakken om de bbq'en! Lekker hoor, grappig dat je veel vlees eet, en dat terwijl je zelfs een tijdje vegetarier was...
    Het lijkt me heel erg vreemd om mee te maken, dat alles maar aan en open blijft staan, zoals tv en auto! Heel erg leuk om te lezen hoe je het daar hebt, oja ik ken wel een dorp waar ze ook alles met de auto doen.... Leuk dat charlie kan lopen! Heb jij hem dat geleerd!

    Liefs Marieke

  • 10 Februari 2006 - 11:41

    MARC:

    Hai Fleur,

    Je bent met je verhaal wederom een leuke en welkome onderbreking van mijn werk.
    Gisteren was je zus bij ons en we hebben nu wat meer "detailleerde" ;-) verhalen én foto’s gehoord / gezien…
    Volgens gaat er wel meer schuil achter het backpackersleven dat je beschrijft op site, maar dat weten echte backpackers die hetzelfde als jij gedaan hebben ook wel :-)
    Ik zou zeggen: “Good on ya, mate” en nog veel plezier.

    X

  • 10 Februari 2006 - 11:42

    MARC:

    Er moet natuurlijk staan:
    "beschrijft op JE site".

  • 10 Februari 2006 - 13:11

    Nienke:

    Ha lief nichtje,

    Vanmorgen om 8 uur heb ik samen met je zus jouw verhaal gelezen! Klinkt goed!! Gisteren heeft ze ons over haar reis met jou verteld, mét details ;-)
    In Rotterdam kun je trouwens ook best de auto open laten staan, hoor. Je moet alleen niet gek op kijken als de radio er dan uit is ;-). Al kan ík natuurlijk niet anders zeggen dan dat het hier steeds veiliger wordt. Ik ben er dagelijks mee bezig ;-). Ons huis is ook bijna verkocht. Gelukkig krijgen we daar iets meer voor dan 3000 dollar...
    BBQse verder, geniet van al het moois en veel plezier met de dvdbox Sex&theCity!

    Liefs Nienke

  • 10 Februari 2006 - 15:30

    Www.nerstane.com.au:

    click INDUSTRY POSITION position

  • 13 Februari 2006 - 08:01

    Anka:

    fijn fleur, dat je het zo naar je zin hebt op de schapenfarm. Wat een ander leven is het daar!
    Heb je er ook een vriendinnetje of vrienden of zijn de mensen zo aardig dat je het zo ook goed redt? Wat zou ik graag even langskomen en dit leven met je delen! De ruimte, het buitenleven...
    Al die nieuwe ervaringen...
    Ik ben zo blij voor je dat je het goed redden kan, wat een ondernemend meisje ben je toch...
    Ik wens je heel veel plezier en als het even tegen zit, weet dan dat er heel veel mensen zijn die van je houden!!!

  • 16 Februari 2006 - 19:43

    Ria:

    lieve fleur,
    Wat een leuke site.
    Ben blij dat ik hiermee de kans krijg om iets van me te laten horen!
    Ik heb een leuke flat in Zoetermeer gevonden, en ik ga 25 Februari over!
    Ik moet nog wel geopereerd worden aan m'n nier, en hopelijk word het een besparende operatie.
    Waarneer weet ik alleen nog niet.
    Als je terug bent in Zwolle kom je dan mij eens opzoeken in Zoetermeer?
    Mijn adres is :
    Fonteinbos 127
    2715 XH Zoetermeer
    En mijn telefoonnummer is : 079-3517747
    Wat fijn dat je het zo naar je zin hebt!
    Ik zou nu wel wat meer van me laten horen op de computer van Ingrid.

    Ik mis je wel hoor, jij mij ook geloof ik.
    Dag lieverd een knuffel van mij, Ria

  • 16 Februari 2006 - 20:28

    Ria:

    hoi fleur,
    ik heb nu ook je foto's gezien, leuk om te zien hoe jij het daar hebt.
    fijn dat eva bij jouw was, eva komt van de week bij mij. dag lieverd, tot gauw.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Walcha

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 104
Totaal aantal bezoekers 27751

Voorgaande reizen:

04 September 2005 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: