Outback nanny! - Reisverslag uit Sydney, Australië van fleurtjeriemersma - WaarBenJij.nu Outback nanny! - Reisverslag uit Sydney, Australië van fleurtjeriemersma - WaarBenJij.nu

Outback nanny!

Door: Fleur

Blijf op de hoogte en volg

24 Januari 2006 | Australië, Sydney

Hey Allemaal,
Plannen veranderen hier zo enorm snel, zo was ik van melbourne naar Adelaide gegaan omdat werk vinden in melbourne lastig was en Adelaide was de dichtsbijzijnde stad. Maar ik krijg elke week een mailtje van een werkzoekbureau in sydney waar ik lid van ben, met vacatures op alle gebieden. Dus toen ik dit aan het lezen was viel mijn oog op 'farm nanny'. Ik wou heel graag in mijn verblijf in Australie nog nanny zijn, maar aangezien dit meestal voor 3 maanden was, vond ik dit te lang. In ieder geval kreeg ik dit baantje dus meteen, ben ik helemaal weer naar Sydney gevlogen, een trein van 7 uur richting binnenland genomen en ben ik dus nu op een echte 'australische schapenfarm' beland.
Het is een heel leuk gezin, met een hele stadse moeder en een hele boerse vader en 2 enorme lieve kindjes. Jack is 3 jaar en charlie is 15 maanden. Jack is een ramp om in bed te krijgen maar verder echt een engeltje en Charlie is ook hardfstikke lief en een enorme aandachtvrager, hij kan nog niet lopen en hij wil de hele tijd bij je zitten en zijn. Ik moet de kindjes een beetje bezin houden, helpen met ze in bed doen, eten geven e.d. Maar de moeder werkt zelf ook nauwelijks, doet alleen wat boekhouding voor het schapen bedrijf en is er zelf dus ook vaak en dan zorgen we gewoon samen voor de kindjes.
De farm is echt in 'the middle of nowhere' er is 1 huis 300 meter vandaan waar de ouders van de vader wonen en een zwembad en tennisbaan is, maar verder moet je een half uur rijden om ergens te komen en ze komen dus ook maar 1 keer per week in een stad (en met stad bedoel ik hier een soort dalfsen).
Vrijdag is er een hele grote schapen veiling, waar honderden gasten komen en het is de belangrijkste dag van het jaar en ze zijn er allemaal wat zenuwachtig voor. Mij lijkt het erg grappig om mee te maken.
Verder ben ik van Adelaide ook nog naar Kangaroo Island geweest, ik heb er ook nog geprobeerd te werken, Hilje (klonk leuk wat jij toen vertelde), maar dat lukte helaas niet.
Ik heb hier echt enorme veel 'wildlife' gezien, zoiezo heel veel kangaroo's en koala's in wild, maar ook 2 soorten zeeleeuwen. Enorme leuk was dit om deze beestjes te zien. 1 soort lag alleen maar op het strand te luieren en de andere soort was de hele tijd aan het spelen tussen de rotsen en in het water.
Oke, ik kan hier nauwelijks internetten en geen verjaardagskaarten posten, dus dan weten jullie waarom... en het plan is nu hier 4 weken te blijven.
Oke liefs Fleur

  • 25 Januari 2006 - 07:23

    Nienke:

    Ha lief nichtje,

    Klinkt goed! En precies wat je wilde. Jouw Engels wordt hier alleen maar nog beter van, en je leert alles over schapen. Lijkt me ook best fijn ;-)

    Hier is het koud, maar droog, we hebben Pierre van Hooijdonk terug in de Kuip maar weet niet goed wat ik daar van moet denken, ons huis staat te koop en dat loopt goed en vrijdag ga ik samen met Marc een paar dagen naar Zwitserland om zijn broer te bezoeken. Nou, dat is het leven hier.
    Geniet jij van die kids en van al die schapen!!

    Veel liefs,
    Nienke

  • 25 Januari 2006 - 07:36

    Marieke:

    Heej fleur!!
    Wat onwijs leuk dat je nu nanny bent! Echt heel erg cool lijkt me dat! Wat een ervaring om in zo'n weidsgebeid te zitten waar je heel weinig mensen om je heen hebt!Leuk ook voor je engels dat je daar zit!
    Je woont dan nu 4 weken intern bij die mensen! Grappig zeg!

    Veel werk plezier!

    Liefs marieke

  • 25 Januari 2006 - 08:07

    Rosely:

    Hey Fleur,
    Allereerst heel erg bedankt voor je kaartje. Hij kwam precies op mijn verjaardag aan!! Merci! Wat leuk zeg, een echte super nanny..zeg je dan ook..you've been very naughty tegen dat oudere jongentje, hihi..
    Heel veel plezier daar tussen al die mooie dieren.
    Liefs,
    Rosely

  • 25 Januari 2006 - 11:52

    MARC:

    Lieve Nanny Fleur,

    Weer ervaringen op en top én leuke wildlife-sightings! Ga zo door :-)
    X

  • 25 Januari 2006 - 20:32

    Hans:

    Mijn diepste wens, vier weken op een schapenfarm. Ik zou scheren leren en niet weg gaan voordat alle 180 schapen naakt in de wei stonden.
    Maar ja, het miezert hier op een bevroren grond en ik mag al blij zijn als ik de hoek van de straat haal. Dus die schapen moet ik maar even helemaal uit mijn hoofd bannen. Ik moet dagelijks naar Rotterdam-Alexander, een soort Dalsen-zuid, maar dan eeuwig in de schaduw. Het went, laten we het daarop houden. Ademen went ook tenslotte.
    En avontuur is er ook. Zo ben ik vandaag in een ANWB winkel geweest. Daar wil je echt niet herkend worden. Je kan er plastuitjes uit China kopen en onderbroeken van fleece. Er komt een soort oer-ouders binnen om helemaal verkeerde jassen te passen. Volgens mij komt de helft uit Dalfsen en de andere helft van een schapenfarm, zonder het te weten.
    Verder alles goed met me.
    Liefs

  • 25 Januari 2006 - 23:24

    Mark:

    Hoi Fleur,

    Heel erg bedankt voor je verjaardagskaart!! Echt lief dat je daar aan gedacjt hebt. Veel succes in de outback!

    Groeten, Mark

  • 26 Januari 2006 - 08:31

    Dick:

    Hoi Fleur,
    Ik zit nog steeds elke nacht naar de Australian Open te kijken, maar geen wonder dat je niet in beeld komt. Ik zal nu met mijn pc op Google Earth kijken of ik je op het platteland kan vinden. Blijf wel een oranje petje dragen, anders kan de satelliet je niet volgen.
    Dick

  • 26 Januari 2006 - 22:35

    Wimmie:

    lieve fleur, wat een leuke plek waar je nu zit, daar blijf je dus wel langer dan vier weken!
    want die zijn namelijk veel te snel voorbij.
    geniet er maar van,
    wimmie

  • 29 Januari 2006 - 19:19

    Topy:

    lieve Fleur,een mailtje op de verjaardag van je moeder. gefeliciteerd!
    Wat klinkt dat toch allemaal geweldig, wat je daar doet,ziet en meemaakt.Herken ik je nog terug als je weer hier bent? Heel veel plezier nog met jack en charley en geniet verder van alles,groetjes liefs topy

  • 30 Januari 2006 - 19:38

    Theo:

    Heb weer eens met genoegen je reisbelevenissen gelezen. Je beleft toch wel waanzinnig veel in zo'n half jaar.
    Of blijf je langer?
    Liefs en heel veel plezier verder,

    Theo

  • 30 Januari 2006 - 21:35

    Adriaan Peter:

    Lieve Doortje,
    Om d'r een beetje in te komen hebben we eerst twee dagen geoefend met een kapotte verwarming. We hadden daarvoor de twee koudste dagen van het jaar uitgekozen (peildatum 30 januari 2006). Rillend van het ene been op het andere had Annet al snel de perfecte keizerpinguïn-waggel te pakken. Om onze leefomgeving een witte uitstraling te geven hebben we laten verbouwen waarbij het de bedoeling was dat er zoveel hak- en breekwerk werd gedaan dat we zelfs met veel geduld het witte stof uit de navels van de poezen hebben moeten peuteren. Halen dennenaalden nog wel eens de zomer, dit stof haalt met gemak 2008. Enfin, in deze witte wereld hebben nog even overwogen om de verwarming toch maar te laten maken, maar we zijn uiteindelijk vroeg naar bed gegaan. Kan ik iedereen aanraden. De volgende dag dus in de opperbeste stemming naar de bioscoop, naar La Marche de l'empereur. Nee niks geen Napoleon, zelfs geen Mozart. Maar het onweerstaanbare verhaal van de keizerpinguin.
    Doortje, je was zeer bewogen door de parade van de dwergpings op Phillip Island. Dan moet je beslist naar de marche. Al was het maar om er zeker van te zijn dat zelfs in de helse poolnacht, onder gierende antarctische sneewstormen, in de buitenaardse koude ….... de liefde overwint. Je hebt er wel een ei voor nodig en je moet er niet tegenop zien om weken achtereen niks anders te zien en te ruiken dan de gebogen ruggen van de soortgenoten voor je. Die keizers staan aanzienlijk dichter opeen dan de passagiers van lijn 9 in de spits, ter hoogte van de Munt.

    Nou is het wel een grote overgang naar schapen. Natuurlijk bewaar ik warme herinneringen aan het wolmuseum in Geelong. Dat het een wat schaapachtig museum is,mocht geen verrassing zijn. Achteraf bezien was het een goede voorbereiding, want je kan er nu over meepraten. Als vader van een backpacker die op een Australische farm op de kinderen past, ben ik natuurlijk wel blij dat het een schapenfarm is en geen stierenfokkerij. Je moet voor rammen natuurlijk uitkijken, maar zelf ben ik al helemaal niet zo op Holsteiners.
    Een bijzonder bericht misschien, in dit verband: Annet had in de trein van Zwolle naar Apeldoorn, die niet bekend staat vanwege de onbetrouwbare verhalen die daarin worden verteld, gehoord dat Nederlandse schapen naar Tsjechie gaan om daar te worden geschoren en dan tot naaktheid geschoren (volgens Hans) gerepatrieerd worden. Op transport in van die kantelende vrachtauto’s omdat de chauffeur een sudoka zit op te lossen. Je zou zeggen kan je dan niet beter een desnoods ongeschoren Tsjech naar Nederland halen om hier zijn ding te komen doen. Maar dat is vermoedelijk in de trein van Assen naar Hoogeveen., waar het gaat om heideschapen.

    Tot slot, Doortje ben ik nog altijd onder de indruk van de voortvarendheid waarmee jij je plannen uitvoert. En hoe Australie tot in de hoogste kringen alle aandacht krijgt mag blijken uit het navolgende bericht dat ik zojuist voorgeschoteld krijg.

    ,,Australië en Nederland hebben samen iets heel speciaals: vier eeuwen van ononderbroken goede, hartelijke relaties. Ik geloof dat daar weinig voorbeelden van zijn in de wereldgeschiedenis.'' Die blije woorden sprak premier Balkenende maandagavond in de Ridderzaal.
    Daar werd met een galadiner de viering van de vierhonderdjarige betrekkingen tussen Australië en Nederland begonnen. Prins Willem-Alexander en prinses Máxima, die Australië in het najaar bezoeken, woonden het etentje bij. Verder waren onder anderen de Australische minister van Buitenlandse Zaken Alexander Downer, de Australische zwemster Dawn Fraser en Guus Hiddink, coach van het Australische nationale voetbalelftal, aanwezig.
    Het eerste contact tussen beide landen was in 1606, toen kapitein Janszoon in Australië aankwam met het schip Duyfken. In dit jubileumjaar worden in beide landen diverse jubileumevenementen georganiseerd."

    Heel veel liefs.
    P.

  • 06 Februari 2006 - 10:14

    Anka:

    lieve fleur,
    en bevalt het nog om nanny te zijn? Hoe houd je contact met de buitenwereld? Ontmoet je ook andere mensen? B.v. bij Australian footbal?
    Ik wens je heel veel plezier en een groet uit mistig Nederland

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Sydney

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 167
Totaal aantal bezoekers 27756

Voorgaande reizen:

04 September 2005 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: