Australian open en laatste week met Eef!! - Reisverslag uit Melbourne, Australië van fleurtjeriemersma - WaarBenJij.nu Australian open en laatste week met Eef!! - Reisverslag uit Melbourne, Australië van fleurtjeriemersma - WaarBenJij.nu

Australian open en laatste week met Eef!!

Door: Fleur

Blijf op de hoogte en volg

17 Januari 2006 | Australië, Melbourne

Haai!
Allemaal gekluisterd aan de buis om 'the australian open' te volgen? Wel doen hoor, misschien zie je mij ook nog wel voorbij komen, niet als tennisser natuurlijk, maar in de tribune. Het is echt heel leuk hier te zijn met zo'n groot tournament gaande. Het leeft echt heel erg. Op elke hoek is wel een vlag van de australian open te zien en er zijn allemaal gratis trammen die je ernaar toe brengen, hele goede sfeer. Gister (de eerste dag dus) ben ik er de hele dag geweest. We hadden een gram slam pas gekocht en konden dus bij bijna alle wedstrijden kijken, behalve bij de grote (zoals beide williams en Davenport).
En nou ben ik een beetje een leek op het gebeid van 'bekende tennisers', maar ik was er met een australier die ik van eerder in mijn reis kenden en hij vertelde me wie iedereen was en van wie ik echt een foto moest nemen haha!! Dus ik heb onder andere wedstrijden van Carlos Moya, LIeyton Hewitt, Taylor Dent, Thomas Johansson, Justine Henin-Hardenne en ik heb de hele wedstrijd van James Blake (tegen een argentijn) gezien (hele spannende wedstrijd). Kennen jullie ze?
In ieder geval vond ik het gewoon heel erg leuk om mee te maken. Het was ook zo leuk om in het publiek te zitten, echt iedereen entertainden iedereen. Als de spelers tussen de games door even een paar minuten rusten riepen mensen allerlei "grappige" dingen (waar ik de helft niet van verstond, maar iedereen moest lachen en dus deed ik maar vrolijk mee) en mensen begonnen voortduren een 'wave' waar dan echt het hele publiek aan mee deed tot de spelers weer klaar stonden om verder te spelen, echt een super sfeertje daar!
Maar goed, naast de australian open heb ik natuurlijk nog meer gedaan. Zo ben ik in mijn laatste week met Eva via de great ocean road terug naar Melbourne gegaan, waarvandaan we een dag naar Ballarat zijn geweest, een oud goudmijnstadje. Wel erg leuk (weer een ander stukje geschiedenis van Australie), maar wel erg veel museum op een gegeven moment. Ook zijn we nog naar een surfmuseum in Torquai (echte surfstad van Australie) geweest, alleen kende wij alle bekende surfers die in het museum werden aangehaald niet, maar toch erg leuk. Ook zijn Eef en ik nog naar de 'queen victoria market' geweest, een hele bekende markt van melbourne (echt waanzinnig groot).
Nu ben ik dus weer alleen na Eva zaterdag op het vliegveld te hebben afgezet. Ik heb ook weer een engels meisje "Karen" die ik uit Brisbane kende en nu ook in melbourne was weer ontmoet en ze vond mijn engels enorme vooruit gegaan, altijd leuk om te horen.
Goed ik ga weer! Liefs Fleur

  • 17 Januari 2006 - 07:33

    Nienke:

    Ha lief nichtje,
    Zit achter mijn bureau, ben een stuk voor de wethouder aan het schrijven, en ben net door de regen gefietst. Gelukkig weer een nieuw verhaal van Fleurtje! Het enthousiasme druipt van je verhaal. En dat zorgt weer voor wat enthousiasme bij mij! Thanks.
    Meis, zet m op! En veel foto's maken. Vond ie van jou en Eva ontzettend leuk!! Ik ga snel met je zus daten!
    Geniet!!
    Veel liefs,
    Nienke

  • 17 Januari 2006 - 09:33

    Rosely:

    Hey Fleur,
    Wat een gewelige verhalen. Ik zal eens kijken op tv of ik je voorbij zie komen! De foto's zijn erg leuk om te zien!
    Veel plezier!
    Liefs,
    Rosely

  • 17 Januari 2006 - 11:12

    Marieke:

    Heej fleur!
    Wat een leuk bericht weer! Onwijs leuk om zo'n tournooi mee te maken zeg, al die namen zeggen mij ook niets... gelukkig dat jij zo'n ervaren gids bij je had!
    Leuk die foto's van jou en eef, wat een weer fanatastsich zeg!
    Geniet van je reis
    Liefs marieke

  • 17 Januari 2006 - 12:54

    Eva:

    Hey zus, het is hier echt niks, ik had echt langer moeten blijven!! Door naar james Blunt te luisteren, witte druiven te eten, de foto's te bekijken, tennis te kijken en naar mijn bruine handen te kijken, voel ik me toch nog beetje daar. Kus

  • 17 Januari 2006 - 15:13

    Chantal:

    He meissie,

    !!!!!!!!!!!!! Echt KEI stoer vind ik jou!!!!!!!!!!

    Zo geweldig dat je dit doet en er zo intens van geniet.

    Ben afgelopen weekend bij Nienke geweest en heb toch maar gekeken hoe ik op jou site moest komen. Kan ik zelf jou berichten lezen en sturen.

    En het is zeker de moeite waard. Krijg zo'n zin om er ook naartoe te gaan als ik je berichten lees, maar goed krijg zo ook een boel mee.

    Echt leuk dat je al zoveel ervaring hebt opgedaan en dat je er ook zo ontzettend veel van leert. Spreekt al vloeiend engels, echt ideaal. Geniet ervan want voor je het weet zit je weer thuis en is het alsof je niet weg geweest bent.

    Ik blijf je volgen,

    X Chantal

  • 17 Januari 2006 - 23:17

    Annet:

    Ik heb Venus gezien om 3 uur s'nachts met d'r leuke gele pakje aan. Nou Fleur we moeten nog veel trainen, jij dus, wat een kracht, armen en conditie. Maar werd ze nou ingemaakt of niet? Ik was toch een slaperig maar bleef kiken omdat jij daar ook zat te kijken en dat vond ik een mooi idee.
    Ben je nu al aangekomen in Adelaide? De busreizigers waren een beetje creepy of was het het wennen weer alleen te zijn. Soes zoekt Tom ook als die net de buurtuin is ingelopen, en ik vind het huis ook leger als Peter net weg is. Lieverd hoor graag van Kangoroe island of zoiets, kus

  • 18 Januari 2006 - 12:20

    Chantal:

    Nog een klein berichtje van mij.
    Wij hebben ook gekeken.
    Iedere keer denk ik je te zien en dan ben je het weer niet, Bas werd er knettergek van. Hhaahahah!!!
    Tot snel weer, althans dat hoop ik.
    Lees het graag namelijk.

    Liefs ons

  • 18 Januari 2006 - 20:53

    Wimmie:

    dag lieve fleur
    nou ik heb niet gekeken hoor, lag lekker te slapen, heb zelfs niet 1 wedstrijd gezien. wel gezellig peter en annet te eten en te slapen gehad zaterdag toen ze zondag vroeg eef gingen halen.
    afscheid nemen is niet leuk he? ook op reis kun je wel eens een dip hebben of niet soms.
    morgen ga ik met jetse weer even naar het ziekenhuis, want die is na het leuke etentje zaterdag(hil en jets waren er ook) gevallen met z'n brommer en nu heeft hij een wond op z'n voet, nou dat is niet leuk, maar hij is erg flink.
    begrijp je nu dat moeders altijd zeggen dat je voorzichtig moet doen, zelfs busje rijden in australie!

    ben erg benieuwd naar je verdere avonturen fleur!
    liefs wimmie

  • 19 Januari 2006 - 12:10

    Dick:

    Hello Flower,
    Je texten beginnen al reasonably doorspekt te raken met Engelse words. Ben gisteren tot drie uur in de morning opgebleven om Kraijcek te zien, maar trof jou niet tussen het public. Vannacht probeer ik het again. Do you wear een oranje petje?
    Groet,
    Dick

  • 19 Januari 2006 - 12:36

    Hans:

    Carlos Moya, LIeyton Hewitt, Taylor Dent, Thomas Johansson, Justine Henin-Hardenne,James Blake: ze kunnen een balletje slaan heb ik begrepen, maar kennen, dat is te veel gezegd. Nu ken ik ook geen enkele voetballer van naam van naam, dus dat zegt niet zoveel. En naar mijn laatste kickboks wedstrijd ben ik ruim tien jaar geleden geweest. De wave deed zich op de tribunes toen nog niet voor.
    Een surf museum, had het niet voor mogelijk gehouden. Bewaren ze daar legendarische golven? Daar haaien stuk gebeten surfplanken? Surfers bevroren in was?
    In de Kalverstraat heb je een Oranje Museum. Gaat over voetbal.
    Eigenlijk lijken Australie en Nl op elkaar, afgezien van het weer dan. Dat is er nu ff niet.
    Liefs
    from the 4 M's

  • 19 Januari 2006 - 12:46

    Anka:

    dag lieve Fleur,
    en ... wat nu? Wat word je nieuwe avontuur?
    Hier is het grijs, miezerig maar wie weet komt volgende week de echte kou er aan... ik heb zin in schaatsen op de Weerribben.
    Ik wens je heel veel plezier en als je nog richting Henk gaat, groet hem dan van mij, met een kusje van anka

  • 20 Januari 2006 - 12:36

    Adriaan Peter:

    Lieve Doortje,

    Ja, sorry hoor. Ik ben uit de tijd van Rod Laver, de geweldenaar met het rode haar. En en later nog Pat Cash. Een venijnig opdondertje dat vooral aan het net leeeevensgevaarlijk was.

    Afin, jij hebt inmiddels het centrecourt verwisseld voor alweer een eiland,
    Waar je kangoeroes vindt
    Zoekt een kangoeroe moeder
    naar haar kangoeroe kind.
    En intussen staat zondagochtend om 09.50 het vliegtuig klaar om van jou een nanny-op-de-prairie te maken. Fijn, Doortje, dat deze echte grote wens in vervulling gaat. Leer dat jochie tennissen als een echte Laver. Die Aussies smachten naar een werkelijk autochtoon succes.
    Liefs,
    P.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Melbourne

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 113
Totaal aantal bezoekers 27749

Voorgaande reizen:

04 September 2005 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: