Eva & ik aan Zuidkust - Reisverslag uit Apollo Bay, Australië van fleurtjeriemersma - WaarBenJij.nu Eva & ik aan Zuidkust - Reisverslag uit Apollo Bay, Australië van fleurtjeriemersma - WaarBenJij.nu

Eva & ik aan Zuidkust

Door: Fleur & Eva

Blijf op de hoogte en volg

07 Januari 2006 | Australië, Apollo Bay

Hey Allemaal,
Ik zal proberen nieuwe foto's erop te zetten, alleen kan dat in veel internet cafe's niet, maar ik zal het blijven proberen.
Wij zijn nu 'the great ocean road' aan het bereizen (voor mij voor de tweede keer). Op 2 januari zijn we uit Melbourne vertrokken. Onze eerste stop was Geelong: 'ghost town'. Helaas zijn we daar net een dag te vroeg vertrokken, want 'de' Harry Potter nam daar z'n nieuwe film op lazen we later in de krant...
Daarna zijn we naar Queenscliff geweest, waar we in een stoomtreintje een tochtje hebben gemaakt. Daarna zijn we naar Lorne gegaan, waar we hebben paard gereden(voor Eva de eerst keer). We mochten nog niet op het strand, omdat je daar gevorderd voor moet zijn, maar ondertussen moesten we wel mooi in galop (dat hele harde zeg maar). Het was een hele ervaring, maar wel een hele leuke en de omgeving was ook heel mooi.
De dag erna hebben we hier gesurfd. Voor mij de tweede keer, jullie kennen mijn mooie surf foto's. Maar het was hier een stuk lastiger dan in byron bay (stomme golven). Van Eva helaas geen stoere surffoto's, niet dat ze het niet geweldig kon, maar geen fototoestel bij de hand.
Nu zijn we in Apollo Bay en toen we gister nog even een wandelingetje door het stadje gingen maken herkende ik de 'children playground' waar Annet en ik op Peter hebben gewacht een maand eerder...
Hier gaan we morgen op zoek naar 'seals' en maandag gaan we vanuit hier via 'port cambell' (de twelve apostles, london bridge e.d.) terug naar Melbourne. In port Cambell ben ik idd ook al geweest, maar ik vond het wel de moeite waard om ook aan Eva te laten zien als we hier toch in de buurt zijn.
Eva is nog niet helemaal zeker in het Engels, zo kregen we gister koffie toen zij wijn had besteld, maar er komt vooruitgang hoor.
Oke nou, tot snel! liefs Ons

  • 07 Januari 2006 - 15:38

    Hans:

    Ook als je oud bent en voldoende talen beheerst, komt het voor dat je koffie krijgt wanneer je wijn hebt gevraagd. Je hebt genoeg gehad, zeggen ze dan.
    In Nl blaast een kille wind de mensen van de straat. Weer meer mollen in de tuin. Ik moet de hopen wegscheppen, maar de kou houdt me binnen. Volgende week ben ik vrij. Een ding is zeker, ik ga niet paardrijden op het strand. Laat staan surfen.
    Ik heb wel ayam besengek gemaakt. Trek?
    Liefs en pas goed op elkaar

  • 07 Januari 2006 - 22:05

    Naked-Chef:

    Haha dat had ik geregeld,Ik ken die ober en zei!Geef die blonde geen wijn dat krijgt ze al genoeg:) dus koffie;)

  • 08 Januari 2006 - 13:35

    Nienke:

    Ha lieve nichtjes!
    Wat doen jullie toch ongelofelijk veel!
    Gisteren waren we bij Peet&Monna en die zijn zoals altijd bezorgd, maar ook zo super trots op jou/jullie!!
    Net als wij!!
    Ga verder paardrijden, koffie of wijn drinken, en we zien de foto's met de seals wel tegemoet! Had je nou al een keer 'ge-whale-watched'?
    Veel plezier!!!
    Liefs, Nienke

  • 09 Januari 2006 - 08:44

    Anka:

    dag Fleru en Eva,
    wat een heerlijke tijd zullen jullie daar hebben! Ooit was ik ook in Apollo, moet ook wel met mijn achternaam (Pleune stamt af van Apollo). 'k Heb ook nog even naar de foto's gekeken, maar zag alleen een gave foto van Fleur op de surfplank...
    Veel plezier toegewenst uit het grijze, mistige apeldoorn (ja, ik begin mijn werkdag met leuke emails)...

  • 10 Januari 2006 - 20:20

    Marike:

    Ha die Fleur
    En Eva is er ook nog, hoor ik net, want Peter en Annet komen hier misschien zaterdag slapen om zondagochtend vroeg op Schiphol te kunnen zijn. Jullie vervelen je niet, zo te zien en af en toe als ik Fleurs verhalen lees krijg ik zin om weer 20 te zijn en ook door Australië te reizen. Intussen ben ik blij dat ik geen 20 meer ben en dat mijn gezin me hier vasthoudt hoor. Ook al is het hier koud en grijs en kan ik niet wachten tot zich weer wat scheuten groen laten zien in de tuin. Ik ben benieuwd hoe het voor je zal zijn als Eva weg is. Blijf genieten!

  • 12 Januari 2006 - 00:30

    Adriaan Peter:

    Doortjes,

    Wil je een krant kopen van zo'n een Australische dakloze, begint-ie je haar te knippen!
    Wil je iets aardigs zeggen tegen een Australische Vietnam-veteraan, geeft-ie je knal voor je kanis.
    't Is natuurlijk wel een probate manier om op korte termijn in te burgeren. Je snapt ten minste waarom die Verdonk aanbeveelt om rap de taal van het land waar je bent te leren. De landstaal zogezegfd.
    't Schijnt dat er op Schiphol in elke cel een duidelijk bordje hangt 'verboden vuurtjes te stoken'. Als je daaruit opmaakt dat je zelf voor je warm eten moet zorgen, gebeuren er natuurlijk ongelukken en moet je op de blaren zitten. (Moet je nog uitkijken dat er geen trein aankomt.)
    Lieve dochters, we horen niet veel meer. Is dat een goed teken ? Op zoek naar de seals toch geen haaien gevonden ?
    Wat vinden jullie van mijn webalbum ?

    Liefs,

    P.

  • 13 Januari 2006 - 12:31

    MARC:

    Misschien is het handig als je voortaan gewoon een lekker koud biertje besteld. Heineken kennen ze namelijk overal en dan kun je je ook nooit verspreken.
    Trouwens jammer dat er geen surffoto’s van Eva zijn. Überhaupt jammer dat er weinig foto's zijn ;-)
    Gelukkig is er een leuk webalbum via Peter beschikbaar.
    Het is namelijk best leuk om ook weer eens wat van jullie te "zien".
    Veel plezier verder nog…
    & Eva alvast een goede terugreis (dit weekend al toch?).
    X voor jullie alle2

  • 14 Januari 2006 - 18:23

    Peet:

    yrtyryryr

  • 14 Januari 2006 - 18:27

    MONNA EN PEET:

    Wij zijn op verjaarsbezoek bij carla en lazen je laatste bericht. Heb je afscheid genomen van Eva? Wat zijn je plannen nu verder? Eeen baantje of verder verkennen? We denken veel aan je en we verlangen eerlijk gezegd wel erg naar je. Van Eva gaan we nu verhalen horen. Veelioefs, dikke kus, Peet en Monna

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Apollo Bay

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 114
Totaal aantal bezoekers 27753

Voorgaande reizen:

04 September 2005 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: