Eef en ik in Melbourne - Reisverslag uit Melbourne, Australië van fleurtjeriemersma - WaarBenJij.nu Eef en ik in Melbourne - Reisverslag uit Melbourne, Australië van fleurtjeriemersma - WaarBenJij.nu

Eef en ik in Melbourne

Door: Fleur Riemersma

Blijf op de hoogte en volg

01 Januari 2006 | Australië, Melbourne

Gelukkig nieuwjaar!!
We zijn alweer een aardig tijdje in 2006, want toen wij elkaar nieuwjaar kuste was het bij jullie pas 2 uur 's middags. Maar goed hopelijk hebben jullie een leuke avond gehad. Wij wel!
Eva is nu 5 dagen hier en het is erg gezellig om weer even samen te zijn. Ik kwam hier in Meblourne pas de avond voor haar aan, dus kon nog niet de ervaren reiziger spelen door haar de dingen te laten zien, want voor mij is Melbourne ook nog helemaal nieuw. Het weer hier is duidelijk anders dan in de hele oostkust, want zo was het hier gister 42 graden en nu is het een koude regenachtige dag. Het weer verschilt dus echt zo erg in dit gebied. Een veel gezegde uitspraak van hier is ook: vier seizoenen op 1 dag.
Eva kende een jongen die hier woont, Gino, van een vakantie 1,5 jaar geleden en we zijn de 2e dag naar zijn huis gegaan om hier een aantal nachten te verblijven. Het is een heel mooi huis met een heerlijke douche, wat een verschil met die hostels...
Gino, als echte australier, heeft ons de 'must see' plekjes van melbourne en omgeving laten zien. Zo zijn we naar 'philip island' geweest (130 km van melbourne). Dit is zoiezo al een mooi eialnd door z'n stranden, maar het hoogtepunt was toch wel de 'pinquin parade'. Elke avond, met zonsondergang, komen 100den pinquins in groepjes uit de zee, na een dag vis te hebben gevangen voor het vrouwtje en de kindjes om weer terug naar hun ''huis'' te gaan. Dit doen ze op een heel vermakelijke manier, want dan komt er een groepje de zee uit, kijken even om zich heen en rennen dan heel hard weer terug de zee in, om dit een aantal keer te doen voor ze echt het land op gaan. Wij zaten op het strand naar deze aandoenelijke waggelende beestjes te kijken met nog een heleboel andere mensen.
Ook hebben we hier een wandeling over een soort houten brug gemaakt op de hoogte van de boomtoppen zodat je koala's in hun eigen natuur kon bekijken. Zo ontzettend lief!
We hebben ook kangaroe's gevoerd, wat Eva heel erg leuk vond en ik, ondanks dat ik het al eerder had gedaan, natuurlijk ook. Ze pakte onze handen helemaal vast om met hun snuit het voer eruit te eten.
Het was echt super dat Gino ons met zijn auto naar al deze dingen heen nam en dat we zelfs in het vakantie huis van zijn ouders op het eiland konden overnachten. Wat een luxe!! haha
Oude en nieuw was zoals ik al zei erg leuk. Het begon hier al een stuk vroeger dan ik in Nederland gewend ben, want om 19.00 kwamen er allemaal vrienden naar het huis en om 21.00 gingen we al naar een bar. De champagne en oliebollen ontbraken en dat vond ik wel jammer, want dit soort kleine details maken oud&nieuw toch specialer dan een gewone stapavond.
Oke nou ik denk dat dit het voor nu wel weer was, een geweldig 2006 voor iedereen vanuit australie van mij&Eef.
Liefs ons

  • 01 Januari 2006 - 11:47

    Marieke:

    Heej lieve fleur en eef!
    Een gelukkig nieuw jaar voor jullie! Wat leuk zo'n pinquin parade! Dat klinkt een beetje zoals madagascar (de film) maar dan nog leuker zeg!
    Wij zijn ook het neiuwe jaar ingerold, bijna letterlijk, door de vele oliebollen, jammer hoor dat dat er niet was, het lijkt mij idd dat dat soort dingen heel anders aan voelen! Leuk dat jullie het zo tof hebben daarzo!
    Heel veel plezier! Ik ga even naar het nieuwjaarsconsert kijken, zometeen nog schansspringen... (;-)) En een oliebol eten....
    Al het goeds voor 2006 voor jullie! Jullie zijn het in iedergeval op een bijzondere manier begonnen!

  • 01 Januari 2006 - 13:42

    Nienke:

    Ha lieve nichtjes!!
    Gelukkig nieuwjaar! Die is al super begonnen dus kan niet meer misgaan! Hier ook Oud&Nieuw in stijl gevierd: appelflappen, oliebollen, champagne en een hoop vuurwerk (ah...), en daarna de kroeg in! Was leuk!
    Wat betreft jullie verhalen (heb nog niet eens op de vorige kunnen reageren) kan ik maar twee dingen zeggen: HELEMAAL SUPER en ik wou dat ik er bij was!
    Geniet meisjes!

    Veel liefs,
    Nienke

  • 01 Januari 2006 - 14:08

    MARC:

    Lieve meiden,

    De beste wensen voor 2006. Een jaar dat hopelijk verder gevuld wordt met nog meer leuke ervaringen en bezienswaardigheden zoals je de afgelopen tijd al beschreven hebt. X

  • 01 Januari 2006 - 14:34

    Ineke Frölich:

    lieve buurmeiden,
    Een spannend en gelukkig 2006 toegewenst. Het lijkt me een mooi begin al mist de oliebol en de champagne. Het wordt weer goed gemaakt door zo'n kennismaking via de echte aussies, lijkt me. Nog veel gezellige trips en ontmoetingen toegewenst, groetjes Ineke

  • 01 Januari 2006 - 14:54

    Nico En Mirjam:

    Lieve Fleur en Eva

    Wij drinken het, en jij zwemt erin. Je begrijpt, ik heb het over champagne.
    De beste wensen voor 2006, veel fun en spannende avonturen op jullie verdere backpackerstrip.
    Heb je misschien ook nog leuke en/of fraaie plaatjes bij de verhalen, b.v. een baby crocodile die een oliebol verorbert? Maar het mag natuurlijk ook een foto van een koalaboomtopwandeling zijn.
    Groet,
    Mirjam en Nico

  • 01 Januari 2006 - 18:05

    Hans:

    Lieve meiden, jullie ook veel goeds voor 2006 toegewenst. Ik heb onze meiden maar niet gevraagd wat ze jullie zouden willen toewensen. Mijntje zou waarschijnlijk voor jullie veel rose jurken in petto hebben gehad. Ik geloog niet dat jullie daarop in Australie zitten te wachten. Hier was de jaarwisseling waterkoud. We zaten bij de buren en zijn met hen even de straat op gegaan. Onze meiden vinden vuurwerk maar niks, maar ze sliepen dwars door alle knallen heen. Morgen gaan ze bij de vader van Marike logeren. Misschien is er in de buurt van oosterbeek een kinderboerderij en kunnen ze daar geitjes voeren. Ook erg leuk, en je hoeft er niet zo voor om te rijden als voor een koalabeertje.
    Liefs en nog meer liefs van de M's in een kwakkelig D.
    Hans

  • 01 Januari 2006 - 19:39

    Annelie:

    Lieve meiden,

    Happy New Year
    Wat leuk dat jullie nu bij Gino zijn, en inderdaad geniet maar lekker even van de luxe Fleur,
    Hier in NL ook lekker feest gevierd vanacht.
    Liverd doe voorzichtig en denk aan jullie
    Ps eef hoe bevalen de truitjes?!

    dikke x geniet van je reis verslagen Fleur, super

  • 01 Januari 2006 - 22:18

    Adriaan Peter:

    God spreekt via de pinguin !

    Ik wist het ook niet. Maar het staat in de krant. Dat er ooit een slang betrapt was op een buitengewoon verleidelijke tekst, was mij wel bekend. Was geloof ik geen Australische. Zou natuurlijk kunnen want het schijnt dat je voor die Australische erg moet uitkijken (en dan zie je ze nog niet). Maar misschien was er zo'n Australisch ondrkruipsel speciaal voor overgekomen. Voor in het nog even wil nalezen: Genesis (voorin de bijbel).

    En nu ineens de pinguin ?! Flipper of desnoods Babe hadden wat mij betreft meer voor de hand gelegen. Vooral babe had het hoog in de bol, als ik me dat goed herinner. Most-ie nie de kudde bij elkaar houden ? Zie ik de pinguin nog niet doen. Maar schattig zijn ze. Doortje wat bof jij toch dat je samen met Eef op de eerste rij zit als die engelen zich tot de mensen wenden, algaat dat niet zonder slag of stoot. Wel goddelijke inspiratie om niet in Canada aan land te gaan. Daar word je godbetert doodgeknuppeld.

    Laat me nog even het godswonder van de pinguins verraden: het is de 6-koloms kop in de NRC van 16 december over een documentaire over de keizerpinguins, March of the penguins.

    Nou we het toch over deze genadige dieren hebben, mij springen altijd de aanstekelijke melodietjes in het oor van the Penguin Cafe Orchestra. Mooie hoezen ook.
    Help me herinneren dat ik je nog eens het verhaal vertel van Roy en Silo en hun baby Tango.

    Ja, ik denk dat het wel een gelukkig nieuw jaar wordt. Ik help het je wensen.

    Liefs,

    P.

  • 01 Januari 2006 - 23:34

    Chris:

    Lieve Fleur en Eef!
    Gelukkig nieuwjaar! Wat een leuke verhalen al zeg! Gino fungeert als een prima gids lijkt het.
    Mooie verhalen fleur, blijf schrijven!

    x

  • 02 Januari 2006 - 11:53

    Rienkje:

    Lieve nichten, ook wij wensen jullie alle goeds toe voor het nieuwe jaar, met veel nieuwe uitdagingen en heel veel goede ervaringen! Wij hebben oudersjaarsavond doorgebracht met een spelletje Monopoly, grandioos gewonnen door jullie kleine neefje, Pieter, die vanaf 12.00 uur 's nachts de buurt onveilig heeft gemaakt met zijn vuurwerk en de volgende ochtend uren bezig is geweest om alle troep weer op te ruimen (netjes opgevoed dus)! Meiden geniet van jullie avontuur en van elkaar. Liefs Rienkje en Geert

  • 03 Januari 2006 - 00:43

    Adrie:

    Hi Fleur en Eva
    wat een fantastische verhalen weer. Ik krijg steeds meer zin om ook te gaan. Ik wens jullie een heel goed 2006 en nog een fijne tijd samen?

  • 04 Januari 2006 - 07:14

    Anka:

    lieve fleur en eva,
    heel veel plezier in australie en waar jullie in 2006 je voetstappen zullen zetten.
    moge het veilig zijn en goede ontmoetingen geven!

  • 04 Januari 2006 - 16:10

    MARC:

    Kun je ook weer wat nieuwe foto's uploaden?

  • 05 Januari 2006 - 08:49

    Dick:

    Dag Fleurtje en Eef,
    Jullie ook een Gelukkig Nieuwjaar gewenst. Ik zie dat Austalie steeds meer op Nederland gaat lijken. Een wandelpad door de toppen van de bomen (kroonbomenpad) hebben we al weer enkele jaren in Drenthe. En ja, onlangs werd er een kangeroe aangereden in Friesland, dus daarvoor hoeven we ook niet meer ver van huis. Nu ook de buitenlanders in Sydney worden opgejaagd, is het enige verschil nog dat er bij jullie niet op mussen wordt gejaagd. Hoewel, wie zal het zeggen? Kun je daar eens onderzoek naar doen?
    groet,
    Dick

  • 05 Januari 2006 - 21:18

    Carla:

    lieve nichtjes. ook van mij een gelukkig nieuwjaar gewenst veel geluk en goede gezondheid!!!!
    het is wel wat laat, maar wij waren een paar daagjes in belgie met Bastiaan en Chantal bij haar ouders die daar een huis hebben, wel wat anders dan bij jullie, maar erg genoten!!!
    zo genieten wij ook van jullie verhalen en belevenissen.heel veel plezier samen daar en tot horens. liefs jullie tante Carla.

  • 07 Januari 2006 - 22:10

    Naked-Chef(jamie):

    euhmm me excuses maar ik ben nog ietsje later;)
    Ik wens Eva een heel gelukkig,gezond 2006
    en Fleur natuurlijk ook maar die weet in godsnaam denk ik niet wie ben ma goed haha

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Melbourne

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 225
Totaal aantal bezoekers 27750

Voorgaande reizen:

04 September 2005 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: