Whitsundays, Greatbarrier rif, Cape tribulation - Reisverslag uit Cairns, Australië van fleurtjeriemersma - WaarBenJij.nu Whitsundays, Greatbarrier rif, Cape tribulation - Reisverslag uit Cairns, Australië van fleurtjeriemersma - WaarBenJij.nu

Whitsundays, Greatbarrier rif, Cape tribulation

Door: Fleur Riemersma

Blijf op de hoogte en volg

24 December 2005 | Australië, Cairns

Hey Allemaal,
Allereerst: Merry Christmas! Ik heb helemaal geen kerstgevoel, ik loop hier in mijn korte rokje en hempje en mijn zonnebril op mijn hoofd rond, terwijl de kerstliedjes over een witte kerst non-stop uit alle winkels te horen zijn. Echt gek, maar wel heel leuk om mee te maken. Ik sprak Eva (die vandaag naar Melboune vliegt) en zij merkte op dat ze erg zin had om eindelijk is een keer een mooi jurkje aan te kunnen met oud&nieuw ipv een broek, trui en dikke jas, ik was het daar helemaal mee eens.
De mooie omgevingen lijken hier maar niet te eindigen. Na mijn Fraser island trip ben ik naar Airly beach gegaan waarvandaan ik ee zeiltrip (voor 2 nachten en 3 dagen)op de 'Whitsunday islands' heb gemaakt. Echt zo'n mooi gebied!! We hadden zoiezo een hele leuk boot, met 14 mensen. Er waren ook boten met 30 mensen, maar ik had voor de iets kleinere boot gekozen, wat achteraf een goed keus is geweest. De mensen waren erg aardig en 's avonds zaten we met de hele groep op het dek te kletsen onder de sterren. We zijn naar 'whiteheaven beach' geweest, echt zoo mooi!! Ik kan moeilijk onder worden brengen hoe mooi dit was, maar ik zal een poging wagen. De zee was wel 10 verschillende kleuren blauw (en dan ook niet van dat grijze blauw zoals de zee bij ons is, maar echt alle soorten licht blauw)en het strand was waanzinnig wit. Ik kan nu al niet wachten al de foto's te laten zien, al komt het nooit zo mooi uit op een foto als het in het echt is. We hebben ook gesnorkeld, wat heel mooi was, de vissen daar hebben de mooiste en velste kleuren.
Hierna ben ik doorgereist naar Carins. Hiervandaan heb ik een duik in het 'great barrier rif' gedaan. Nou heb ik niet zoveel vergelijkingsmatriaal op duikgebied, maar ik weet wel dat dit niet voor niets het duikparadijs van Australie (de wereld?) word genoemd. De vissen waren prachtig, ik heb tussen alle Nemo's (van de film finding nemo) in gezwommen. Soms zag je de vissen geen eens als ze tussen het koraal in zaten, want dit was al net zo mooi gekleurd als de vissen zelf. Ik was alleen met 1 duikinstructeur, omdat de rest van mijn groepje op het laats niet meer durfden of problemen hadden met het klaren van hun oren. Dus ik had een soort prive duik, wat het extra leuk maakte, want mijn instructeur liet mij een 'iets' zien (ik weet niet wat het was) en als je dat aanraakte hapte het dicht (zoals een vleesetende plant zeg maar) en mijn instructeur raakte dat dus aan en hij haalde net op tijd zijn hand weg voor die dichtklapte.
Toen heb ik nog een tour naar 'Cape Tribulation' gemaakt (ja het houd niet op) wat een regenwoud is aan de 'daintree river'. Hier hebben we over gevaren en het duurde niet lang voor we de eerste zonnenbadende krokkodil zagen liggen. Ik vond dat we iets te dicht bij kwamen (ik kon z'n scherpe tanden zien zitten) maar het was echt super leuk, om deze dieren in het wild te zien. Later zagen we ook nog een baby, die nog geen halve meter lang was, dus die vond ik niet zo eng. Ik heb hier ook 1 nacht overnacht, wat ik een beetje eng vond, want er hingen overal borjes met slangen waar je voor op moest passen en later zag ik ook een bordje met een afbeelding van een soort vogelspin die vogels eet en er stond bij dat deze voornamelijk voorkwam in het regenwoud in north queensland, oftewel waar ik op dat moment was. Maar ik ben de nacht doorgekomen zonder slangen en spinnen beten...
Morgen vlieg ik naar melboune (jaja ik vier kerst in het vliegtuig) en op 2e kerstdag ga ik Eva van het vliegveld daar halen. Fijne kerst allemaal!! Liefs Fleur

  • 24 December 2005 - 11:42

    Nicoline:

    Het klinkt allemaal heel gaaf!! Een hele fijne kerst en oud en nieuw ook voor eva!
    kus Nicoline

  • 24 December 2005 - 15:36

    Elki:

    jij ook een hele fijne kerst!en een leuk en bijzonder oud en nieuw..
    liefs, elki

  • 24 December 2005 - 16:22

    Ineke:

    dag Fleur,
    Een "vliegende" kerst en een feestelijk oud en nieuw toegewenst samen met Eva, groetjes Ineke en Oswald

  • 24 December 2005 - 17:51

    Annet:

    Lieve Fleur, wat verras je ons toch steeds met zulke heerlijke zonnige verhalen. Het leven wordt er lichter en zonniger van jou zo te 'zien' genieten. Lieverd een dikke pakkerd voor de kerst en geniet van en met je zus die er volgens mij ook helemaal klaar voor is.
    Tot horens,
    Annet

  • 24 December 2005 - 18:25

    Marieke:

    Heej Fleru!

    Jij ook een Fijne Kerst! Het zal inderdaat heel erg wonderlijk zijn om het daar te vieren! Maar wta klinken al die rtripjes die je doet onwijs gaaf zeg, zomaar tussen de wilde dieren, duiken, kanooen, tochten met duitsers en een koreaan, boottochten, ff naar melborn vliegen, echt fanatastisch, kijk altijd uit naar je spannende verhalen... Ik neem niet zo vaak het vliegtuig, al is het wellicht een goed vervangingsmiddel voor de ns (grrrrr) ook bestaan mijn uitstapjes, naar saaie musea, het bejaardenhuis of de h&m, en al lijken de mensen (helemaal vandaag) daar regelmatig op krokodillen, en andere wilde dieren... Ik denk dat jij het een stuk spannender hebt!
    Fijne Kerst, en heel veel plezier met Eef!

    Xus en Liefs MArieke

  • 24 December 2005 - 19:01

    Marouska:

    hey fleur!
    hier ook een berichtje van mij! ik lees altijd je verhaaltjes, maar weet nooit wat neer te zetten. ik vind het echt super knap van je! super wat jij allemaal mee maakt! hier in zwolle is het toch oersaai...verder wens ik jou een hele bijzondere en leuke kerst, en een super oud en nieuw!heel veel plezier nog.
    liefs marous

  • 25 December 2005 - 19:17

    Rosely:

    Hey Fleur,
    Wat een geweldige verhalen! Veel plezier daar met eva. Goed 2006 gewenst! Spreek je hopelijk snel weer op msn!
    Liefs, Rosely

  • 25 December 2005 - 23:13

    Adriaan Peter:

    Lieve Doortje,

    De hele buurt bijeen op kerstavond heb ik ze een voor een een Merry Xmas gekust. Van de twee die ik het liefst gekust had is de een op weg naar de ander. Of misschien nu net met elkaar verenigd in Melbourne ?
    Peet en Monna pinkten een traantje, met een glimlach, toen ik jouw laatste expedities voorlas. Mengeling van de altijd aanwezige bezorgdheid als er weer eens iemand in een (ver) buitenland is en de trotse instemming met de dapperheid waarmee die iemand een onbekende horizon verkent. Er ligt een poste restante brief in Melbourne !

    De vraag is nog of jullie soms een kangoeroe missen daar in Australie ? In Friesland is er namelijk een aangereden en het is raadselachtig waar die vandaan komt. In elk geval niet uit een dierentuin. Ik had graag bericht dat er nu ook Nemo's zijn gesignaleerd in de Beulaker Wiede. Dat van die otters uit Letland en dat die zoveel jongen hebben gekregen, is echt waar. Er is best veel mogelijk in de Kop van Overijssel. Voor vogelspinnen is denkelijk minder belangstelling en op slangen zijn ze hier ook niet erg dol. Laat dus maar.
    Doportje, wat een beeldende verhalen levert een nacht kletsen onder de sterren op ! Champagne in een meer, wie gelooft dat nou. A couple of beers was meer aannemelijk geweest.

    He lieverd, ht is echt niet gezellig om jouw verhalen te lezen en intussen te weten dat als we wat langer waren gebleven de Zeven Schoonheden niet uit de tweede hand hadden hoeven te beleven.

    Blijf schrijven. Je vult mijn gedachten met exotisch verlangen. Ik bedenk er zelf muziek bij. Bij mij loopt er altijd wel weer een Digger door het beeld, zo'n oude soldaat met z'n hoed aan een kant opgeklapt.
    Prachtig, zelfbewust, vitaal land, Australie.
    Vertel me d'r meer van.
    Veel liefs,

    P.

  • 27 December 2005 - 21:07

    Hans:

    In Duivendrecht ligt poedersneeuw en er waait een gure wind. Wie hier nu in de buurt te water gaat, heeft dit jaar zijn laatste kerst gevierd. Dat overkwam een man in Venserpolder, hier vlakbij. Dat las ik in de politieberichten die ik iedere dag krijg. Met derde kerstdag door de koude bevangen raken, heeft iets immens triests. Onze kerst, met Annet en Peter, was vrolijk, mede omdat we niet verplicht bij elkaar zaten zoals je dat met je ouders kan hebben.
    Je zou ieder jaar wel in
    je zwembroek naar luierende krokodillen willen kijken terwijl er jinglebells op de radio klinken.
    Liefs
    Moll en de molletjes
    Liefs

  • 31 December 2005 - 13:37

    Mirte:

    Fleur! Gelukkig nieuwjaar!! Volgens mn snelle berekening is 't daar bij jou namelijk al 2006! We gaan vvnd met zn allen de stad in.. jmmr dat jij dr niet bij bent!

    X

  • 31 December 2005 - 19:45

    Marieke:

    hej fleur en eef!

    het is bij jou nu al bijna 6 uur.. terwijl wij hier nog (voor jou dan ) in het verleden leven!
    GELUKKIG NIEUW JAAR voor jullie allebei!! Het wordt vast een top jaar, en het is vast heel erg gezellig met z'n tweeen! (en hebben ze daar ook oliebollen...?
    Ik ga aan mijn spelltje monopolie beginnen en mijn appelflap!
    Tot volgend jaar!

    Liefs MArieke

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Cairns

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 125
Totaal aantal bezoekers 27751

Voorgaande reizen:

04 September 2005 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: