Noosa river & Fraser island - Reisverslag uit Sydney, Australië van fleurtjeriemersma - WaarBenJij.nu Noosa river & Fraser island - Reisverslag uit Sydney, Australië van fleurtjeriemersma - WaarBenJij.nu

Noosa river & Fraser island

Door: Fleurtje

Blijf op de hoogte en volg

17 December 2005 | Australië, Sydney

Lieve Allemaal,

Bedankt voor de sinterklaasgedichtjes en leuke reacties. Ik hoop dat jullie een leuke sinterklaas hebben gehad.
Ik hoorde net een verhaal over grote rassen rellen hier in Australië. De Australiërs zelf lijken er hier niet heel ondersteboven van. Maar dat is misschien ook omdat ik nu in een vakantie- achtig dorpje zit.
Maar goed, Jaap, nadelen over het backpackers-bestaan ? Hmm ! Ik hoop dat ik met het antwoord Annet niet in het harnas jaag, want die vindt dat ik mij alleen op de positieve dingen moet richten..
Een nadeel is dat je erg zuinig met geld moet doen, erg goedkoop moet leven. Aan de andere kant heeft dat ook wel wat. Toch ? Verder zijn mijn eetgewoontes een beetje raar. Zeker nu ik alleen ben eet ik voornamelijk noodles uit de magnetron en dit soort dingen. Alleen voor jezelf koken is nogal lastig, vind ik. Verder kan ik eigenlijk helemaal niks bedenken.
Het is ondertussen al weer een tijdje geleden dat ik een verhaal heb geplaatst. Dus dit zal wel een lang verhaal worden, aangezien ik zoveel heb gedaan de afgelopen twee weken.
Vorige week heb ik een canoe trip gedaan van drie dagen en twee nachten. Dit was weer een hele leuke ervaring, doordat dit weer een andere manier was van Australië ontdekken. We waren met z'n vieren (toevallig hadden net toen ik ging zich maar vier mensen opgegeven) en we waren midden in de bush. Elk contact met de bewoonde wereld was onmogelijk (zelfs mijn telefoon deed het daar niet). Het canoën zelf vond ik erg leuk. Eindelijk weer is wat lichaamsbeweging. Want behalve een enorm zware backpack tillen doe ik hier niet veel aan lichaamsbeweging. De rivier waarop we canoëden, Noosa river, was pikzwart en wordt dus ook wel Tea river genoemd. Ik had gehoopt meer wildlife hier te zien, maar ondanks dat was het een erg leuke trip.
Mijn tweede tour was helemaal super! Ik ben drie dagen en twee nachten op 'Fraser Island' geweest. Dit is het grootste zandeiland van de wereld en het is één van de zeven Australische wereldwonderen en dat was ook wel te merken. Ik deed een 'selfguided tour'. Dat betekent dat ik met een groep van negen mensen, één 4WD en drie tenten naar het eiland ging. Geen gids of zo. Het rijden met de jeep over het strand was al een ervaring op zich. Als je wagenziek bent, moet je deze tour niet gaan doen. Het was één en al gehobbel en aan het eind van de dag stapten we allemaal uit met hoofdpijn. Gedeelde smart had ook wel wat. Ik mocht niet rijden, omdat dat pas vanaf je 21e mocht. Niet heel erg aangezien zelfs mensen die al acht jaar hun rijbewijs hebben vast kwamen te zitten in het zand.
Fraser Island kent waanzinnig veel mooie meren en kreken. Zo had je de 'champagne pool': een stukje van de zee dat door de natuur zelf was afgezet. Je mocht niet in de zee zwemmen aangezien er haaien waren, maar in deze champagne pool konden de haaien dus niet komen. De golven kletsten steeds over die afscheiding en dat gaf echt een champagne effect met alle bubbeltjes die hierdoor opborrelden.
Het mooiste meer vond ik toch wel Lake Mckenzie. Dit leek op het eerste blik een gewoon meer, maar het bestaat uit het schoonste water van heel Australië. Je kon gewoon met je mond open zwemmen, want het was dus ook het schoonste drinkwater van Australië. We hebben daar ook al onze waterflessen gevuld en het smaakte inderdaad heerlijk. Er zat geen enkel leven in dit meer, geen enkel visje of plantje en het was zo helder dat je je teennagels kon zien zitten.
Mijn groep bestond uit zeven Duitsers, één Koreaan en ik. Ik was bang dat ze alleen maar Duits zouden praten (aangezien Duitsers hier vaak die nare eigenschap hebben), maar gelukkig deden zij erg hun best alles in het Engels te praten, zodat ik ook kon meepraten. Het was een erg gezellig groep!
Het kamperen 's avonds deden we op het strand en dat was ook echt super. 's Avonds gingen we naar bed en was de zee het laatste wat je zag. En 's ochtends stond je op en was de zee het eerste wat je zag. De eerste ochtend zijn we zelfs om 4 uur opgestaan zodat we zonsopgang konden bekijken.
Ook heb ik hier dingo's gezien. Voor wie niet weet wat dat zijn: het zijn gevaarlijke, wilde honden die ook mensen kunnen aanvallen als ze honger hebben. Van te voren hadden ze ons een film laten zien dat je met je handen gekruist achteruit moest lopen als je er eentje opduikt, en dat je niet alleen naar de WC mocht. Maar het viel erg mee: de dingo's liepen vanzelf weg.
Okay, nou ik kan nog wel veel meer over dit eiland vertellen, maar ik laat het hier maar bij.
Liefs Fleur

  • 18 December 2005 - 11:56

    MARC:

    Hai Fleur,

    Goed dat je Fraser Island hebt bezocht, dat was wel de moeite waard. Wat vond je van Lake Wobby & Indian Point?
    Wat je eetgewoontes betreft als backpacker: vergeet de fish & chips niet, altijd goed! En neus eens wat rond bij de flyer-stand van je hostel. Daar hangen soms leuke flyers met dinner-cheque's / aanbiedingen voor gratis of een "bijna gratis" avondmaal in de lokale pub / restaurant / etc...

  • 18 December 2005 - 12:24

    Nienke:

    Hai lief nichtje,
    Wat een leuke verhalen! ik zie je al in de chanpagne-pool, uitkijk op de mooie zee... met je glas champagne en aardbeien! O nee, je bakje noodles!!
    Zo zie je maar dat je met weinig geld de mooiste dingen kunt mee maken en dat dat dus al rijkdom is!
    Klink filosofisch he!? :-)

    Nou, wij glibberen hier nog even verder, met veel regen en kou! En blijf jij uit de buurt van die dingo's!

    Geniet!
    Dikke kus, Nienke

  • 18 December 2005 - 14:33

    Mirte:

    Het is steeds zooo leuk om jou verhalen te lezen! :D

  • 18 December 2005 - 15:07

    Marlies:

    Hey fleur!Het lijkt me echt ontzettend mooi waar je nu bent, erg leuk hoe je het beschrijft!stap zo ff in een andere wereld!mooi hoor!hoeveel maanden moet je nog 3?nou geniet!groetjes liesje

  • 18 December 2005 - 20:53

    Hans:

    Wij hebben een zuurkoolfeest met de buurt gehad. Kon zonder kano. Wijn en bier kon je drinken. Mijntje en Maike weten niet wat een dingo is. Ook niet wat een zandbank is trouwens. Dus ik begin er maar niet aan je verhaal te vertellen. Ik heb geen zin die meiden te horen vragen waarom ik zo sjagerijnig kijk: Ben je jaloers pappa?
    Ja.
    Haaien, dino's, je tenen in het water zien. Ik heb weer mollen in de tuin. Heb je die in Australie? Nee? Wil je ze hebben? Ik fax ze wel.
    Tuurlijk ben ik niet jaloers. Er staat een fijne, gure wind en om vijf uur is het al heerlijk donker.
    ;-)
    Hans

  • 19 December 2005 - 19:47

    Theo:

    lieve Fleur,
    Ik lees met plezier je reisverhalen, fantastisch om dit allemaal mee te maken.
    Samen met Carla wens ik je gezellige Kerstdagen en voor het nieuwe jaar: alle geluk en gezondheid.
    Geniet samen met zus Eva, waarvan ik begrijp dat ze Eerste Kerstdag gaat doorbrengen op het vliegveld. Toch een bijzondere ervaring.
    Liefs,
    ook van Carla,
    Theo

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Sydney

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 108
Totaal aantal bezoekers 27749

Voorgaande reizen:

04 September 2005 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: