Great Ocean Road - Canberra - Reisverslag uit Canberra, Australië van fleurtjeriemersma - WaarBenJij.nu Great Ocean Road - Canberra - Reisverslag uit Canberra, Australië van fleurtjeriemersma - WaarBenJij.nu

Great Ocean Road - Canberra

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg

03 December 2005 | Australië, Canberra

Hey Allemaal,
Allereerst iedereen heel erg bedankt voor de felicitaties! Mijn verjaardig is erg rustig voorbij gegaan, de dag was zoals de meeste dagen hier zijn, bijzonder dus, want wie kan nou zeggen dat ie z'n verjaardag in de hoofdstad van Australie heeft gevierd..
Ondertussen is mijn weg alweer gescheiden van die van Peter en Annet. We hebben een hele gezellig 3 weken gehad en het was wel een beetje raar om alweer afscheid te nemen. We zijn na ons nieuwe busje opgehaald te hebben in Adelaide een beetje richting het binneland gegaan, wat ik heel erg leuk vond want zo leerde ik het echte australische leven met de locals ook beter kennen. Zo waren we op een avond in een plaatsje (sorry ik ben heel slecht in plaatsnamen onthouden)waar we met een kroegbaas aan het praten waren en die wist helemaal precies dat zijn 'great-great-great-great grandfather' uit engeland naar Australie verbannen was na het stelen van 1 schaap. Dit soort dingen zijn leuk om te horen!
We zijn toen via 'the great ocean road' richting Canberra gereden. Ik vond 'the great ocean road' heel erg bijzonder. Met zulke grote kliffen en zulke blauwe zeen. Het was ook een hele uitdaging om hier te rijden. Zulke waanzinnige kronkelweggetjes en er waren stukken waar 'high accident zone' bijstond, maar met af en toe Annet die mij vertelde niet zo hard te rijden (ik ree al als een bejaarde) hebben we deze zone ook overleefd. haha
Canberra was voor Peter een van de redenen om naar Australie te komen aangezien ze daar een heel groot 'war memorial' hadden. Ik vond het een beetje saaie stad die voornamelijk bestond uit zakenlui in pak, niet een voorstelling die je hebt bij een hoofdstad. Wat wel mooi was, was dat het een heel ruimtelijk opgezette stad was en zo voelde dat ook wel. We zijn bijvoorbeeld naar het parlementsgebouw geweest (wat een heel bijzonder gebouw was) en als je alle deuren daar open zetten kon je van achter het gebouw tot het 'war memorial' zien (en dat was niet zomaar een paar meter).
Onze laatste dag in Canbrra bestond voor peter en Annet voor het grootste deel uit het museum bezoeken en toen wij 's avonds laat terug kwamen bij de camping bleek dat Peter de sleutel van ons busje kwijt was, na een lange zoektocht gaven we het maar op en toen is er iemand van de wegenwacht ons busje komen openbreken, zo konden we in ieder geval er in slapen. Ik moest de volgende ochtend vroeg weg en kon dus gelukkig nu wel mijn backpack uit de auto halen (niet dat ik zonder die was weggegaan). De volgende dag, toen ik in de bus zat op weg naar Brisbane, kreeg ik van Annet een smsje dat de sleutel in het museum was gevonden en dat hun nu gelukkig ook weg konden. Achteraf was het wel grappig, maar op dat moment baalde we wel een beetje.
Ik ben vandaag en morgen even terug in Brisbane omdat ik besloten heb in de 3 weken die nu volgen, totdat Eva komt (26 dec. tot 14 jan.)de oostkust te gaan bereizen, dit is wel een heel populair stuk onder backpackers, maar dat is dan ook niets voor niets denk ik. Ik heb bij een backpackers reisbureau een aantal dingen geboekt. Ik ga naar Noosa en in dit national park canoen, ik ga naar fraser island, zeilen op de whitsundays en naar het natuur park 'cape trubulation' en uiteindelijk naar Cairns. Dit zegt de meeste van jullie nu waarschijnlijk nog niet veel, maar ik zal natuurlijk een verslag hierover later plaatsen.
Oke nou ik ga weer! Liefs Fleur

  • 03 December 2005 - 15:17

    Eva:

    Hey lieve fleurtje, wat beleef je veel, heb je al een kleurtje, want je zit zeker niet stil. Ik moest wel veel aan je denken de laatste tijd; je verjaardag, en de sinterklaas sfeer, maar ik kom over 3 weken dat is een feit! uit koud nederland naar mooi weer. Kus Eva

  • 03 December 2005 - 15:17

    Eva:

    hihi echt in de sinterklaas sfeer!

  • 04 December 2005 - 11:55

    Nienke:

    Ha lief nichtje,

    Ik kan me herinneren dat Peter wel ns vaker z'n sleutel kwijt is geweest... Op het strand?
    Maar wat een leuke verhalen heb je elke keer zeg! En nog bedankt voor je kaart. Heel lief!
    Ga genieten van de komende weken want zo te horen heb je superplannen! Wel voorzichtig rijden he ;-)?
    Wij zijn druk aan de surprises en chocoletters! En het is hier koud en nat!

    Geniet!
    Dikke kus,
    Nienke

  • 04 December 2005 - 19:55

    Hans:

    Lieve Fleur,
    Waardeloos zeg, beetje zeilen, canoën en een natuurpark bezoeken. Ik moet er niet aan denken. Hier waait en regent het gelukkig. Mijntje was gisteren ziek, overgeven, waardoor we vandaag geen Sinterklaas hebben kunnen vieren bij de familie. Mijntje is wel weer beter vandaag. Nu gaan we misschien naar de buren morgen om S te vieren. Verder nauwelijks nieuws. Ik heb Eva nog even gesproken vanochtend. Ze is echt heel enthousiast om naar Australie te gaan.
    Je verhaal over Peter en de sleutels bracht weer het moment in herinnering dat Peter in Vietnam op een ochtend tegen me zei: wat heb jij een vieze tandpasta. Bleek dat hij al een tijd zijn tandenpoetste met mijn scheerzeep uit een tube.
    Liefs van Moll en de meisjes

  • 04 December 2005 - 22:30

    Ineke:

    Dag Fleur,
    Nog van harte proficiat en wat een leuk verhaal!Hier is de Sint druk in de weer met speculaas en ander hollands zoet.Er is vast wel iets voor je meegenomen en anders snoep je de kerst....van daar!Ik heb geen idee wat daar gegeten, gesnoept en gedaan wordt met kerst. Hoe is het met de Australische folklore wat dat betreft? Fleur ik wens je veel plezier en succes met al je reis plannen en met het weerzien van je zus, groetjes Ineke

  • 05 December 2005 - 11:19

    Anka:

    dag lieve Fleur
    wat ben je toch goed bezig en wat een brede blik krijg je. alsnog van harte met je verjaardag, peter en annet heb ik nog niet gesproken maar die zullen vast moeten wennen aan dit grijze druilerige weer,
    heel veel plezier!

  • 06 December 2005 - 17:36

    Sophie:

    Ja, ja 5 december was dit jaar wel heel erg raar
    Ik zat alleen thuis, er ontbraken er een paar.
    Annelie zit bij een zieke Granny in Engeland
    En Frank zat bij Bram, vast te kijken naar een enge oorlogsband.
    Dick sloeg een balletje op de tennisbaan en had lol,
    Peter en Annet zaten aan de andere kant van de Wereldbol.
    Eva bereidt zich voor op haar grote avontuur
    En jij Fleur geniet met overgave van de Australische natuur.

    Het is heel leuk om te horen dat je zo geniet.
    Informatie genoeg om wel 10 suprises te maken. volgend jaar dan maar weer. Liefs Sophie

  • 08 December 2005 - 21:07

    Peter:

    Lieve Doortje,

    Vanochtend op m'n bergschoenen ten provinciehuis getogen. Want die had ik tenminste bij (aan) me. Uit ruimtelijke bagagetieve overwegingen. M'n vergadertechnische verantwoorde schoenen worden hopelijk morgen met de rest van van de lost luggage alsnog thuisbezorgd. Ja, je raakt wat kwijt tegenwoordig.
    Jij hebt inmiddels effectief ons afgeschud en bent begonnen aan een (sub)tropische kanotocht. Ben zeer benieuwd, met bzorgde ondertoon. De laatste keer dat wij in gezinsverband in een kano recreerden, waren de resultaten vergelijkbaar met de pogingen van Jan van Noort en Willem Barentsz om via Nova Zembla de noordelijke doorvaart naar Indie te forceren. Op een onstuimige Tsjechische stroom die om het extra leuk te maken om de 35 meter gedwarsboomd werd, veranderde ons vaartuig plots in een onderzeeer, zij het zonder afdoende bovenafdichting. Na enig zoeken zijn alle opvarenden toen gered. Ben je er nog, Doortje ?

    Intussen zijn wij nu in de evaluatiefase van onze reis. Het was echt heel leuk met jou samen in onze twee achtereenvolgende Wicked Vans. En jij reed alsmaar links, terecht. En hoe jij naar de zonsondergang van de twaalf apostelen scheurde .... ! No worries, mate.

    Zal je goed doen, trouwens: door krachtige remmen heb ik nog een prachtige, parmantige miereneter helpen oversteken. Ja, neem dat maar letterlijk, want steken kunnen ze.

    Enjoy your tours. . Many kisses.

    P.

  • 09 December 2005 - 10:34

    Annelie:

    lieve schat,

    Klinkt allemaal fantastisch, echt genieten, zullen je missen met sinterklaas as zondag

    dikke x

  • 09 December 2005 - 14:02

    MARC:

    Nu je de oudjes ;-) hebt afgeschud, kan het echte backpacker-leven weer beginnen. Geen museau, war-memorials of steden-met-stomme-mannen-in-pak enzo meer. Vanaf nu elke avond de kroeg in voor een koel glas Fosters...
    En dat binnenkort ook nog met je zus erbij :-)
    X

  • 11 December 2005 - 15:05

    Theo:

    lieve Fleur,
    een tijdje weggeweest van je site.
    Wat een geweldige foto's staan er op je site en wat een avontuur. Geniet volop: hier is het koud en mistig, Nederland gaat kerstfeest vieren. Vandaag ging ik uit mijn dak in de Kuip, Feyenoord - P.S.V. 1 - 0 met de groeten aan Australian Guus.
    Liefs,
    Theo

  • 11 December 2005 - 15:18

    Mirjam En Nico:

    Lieve Fleur,
    Nico begint prompt te vertellen over een sleutel die Peter was kwijtgeraakt op het strand, maar wonderen bestaan want ook die is, na heel wat zand te hebben weggegravan, weer teruggevonden.
    Zo te lezen ga je nu echt vakantie vieren: een beetje zeilen en verder veel waterplezier. We kijken uit naar het verslag hierover.
    Een hartelijke groet, ook van Nico,
    Liefs Mirjam

  • 11 December 2005 - 16:00

    Peet:

    Lieve Fleur.
    Wij zijn nu bij Geert en Rienkje, om Geert's verjaardag alvast te vieren! Veel dank voor je kaart van vier december, waarop je je plannen meedeelt voor de komende tijd. Geniet ervan! En dan komt Eva. Ik hoop dat jullie het samen heel gezellig en goed zullen hebben! Er is een brief van monna naar je onderweg, geadreseerd naar Melbourne. We wacten je voortgaande reis indrukken met spanning af. Kus en Knuffels van ons allemaal. je Peet

  • 12 December 2005 - 02:48

    Els Tijs:

    heej Fleur! Ik dacht laat ik eens even op je site kijken, misschien dat daar je verhaal over Noosa etc wel op stond, maar neej hoor.. nog niet! Ben benieuwd naar deel 1!! bel je snel wel! Liefs Els

  • 12 December 2005 - 14:57

    Je Neef Daan:

    Nounounou wat een verhalen. Tijdens het leren en maken van hele stomme verslagen lees ik af en toe een prachtig reisverhaal van jou. Door het lezen van je verhalen raak je even uit deze wereld en zie ik alle woorden ( van die kustlijnen enzo ) als plaatjes over mijn computer gaan. Dus onbewust heb je een hele therapeutische werking op mij... Heel veel plezier ook straks met je zus, en geniet ervan!

  • 13 December 2005 - 16:28

    Jaap:

    Lieve Fleur,
    Bijna kerst, bijna Elki's verjaardag, bijna weer een nieuw jaar, en nog steeds geen woord van bemoediging en aansporing mijnerzijds. Hoeft geloof ik ook niet, want je vrolijke berichten , waarvoor veel dank, doen vermoeden dat je een goede keuze gemaakt hebt: beter daar, dan hier.
    Schrijf je nog meer dan alleen de verslagen op deze site ? Doen ! Je hebt een goede hand van schrijven , en als training voor je opleiding straks is dit een uitgelezen kans. Ik zou ook graag eens iets meer weer lezen over de nadelen van Australië ( er waren onlusten dit weekend, zo las ik hier)en de achterkant van het backpackers-bestaan.
    Niet dat dat treurig behoeft te zijn, maar als schrijfoefening altijd uitdagend.
    Verder veel liefs, en niet teveel eenzaamheid bij een tropische kerstboom ! Doe ook, als je een Australische Jaap tegenkomt, hem mijn hartelijke groeten,

    Jaap

  • 16 December 2005 - 15:07

    MARC:

    Enne, nog wat gemerkt van de "rassenrelletjes" die nu in het nieuws zijn? Of bij jou in de buurt alleen maar nette Australiers?

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Canberra

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 126
Totaal aantal bezoekers 27756

Voorgaande reizen:

04 September 2005 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: