Alice springs en nu adelaide - Reisverslag uit Adelaide, Australië van fleurtjeriemersma - WaarBenJij.nu Alice springs en nu adelaide - Reisverslag uit Adelaide, Australië van fleurtjeriemersma - WaarBenJij.nu

Alice springs en nu adelaide

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg

20 November 2005 | Australië, Adelaide

Hey Allemaal,
Deze site deed het 3 dagen niet (het bijwerken ervan althans) dus met wat vertraging nu toch een nieuw verhaal.
Ondertussen heb ik al net zoveel gezien als ik in de eerste 9 weken gedaan had..haha
Allereerst was het natuurlijk hardstikke leuk om peter en annet weer te zien. Wel gek, want ik verbeter hun nu vaak op hun engels bijvoorbeeld.
Ik ontmoete ze in Alice springs op het vleigeveld en toen zijn we vanuit daar naar ons gehuurde busje gegaan, wat ook gelijk ons tijdelijke slaapplaats was (campertje). Het leuke was dat ik ook in het busje mocht rijden, voor mij wel weer een extra pluspunt. We hadden een busje bij 'wicked' gehuurd, wat over het algemeen hele mooie beschilderde busjes zijn, behalve natuurlijk die van ons... Wij hadden namelijk een busje met de tekst op de achterkant: 'I pity the fool that ain't stoned'. We hebben op de caming dus voornamelijk de auto met de klep open gehad zodat je het niet kon zien, maar toch bleven de mensen die ons inhaalden even snel een blik naar binnen werpen om te kijken wat voor mensen in dit busje zaten...
De dag erna zijn we naar Uluru (ayers rock) geweest wat nog 500 km verderop was. Deze weg was al een avontuur op zich, want je moest heel voorzichtig rijden ivm overstekende dieren, nou dat hebben we gemerkt. Er lagen zoveel dode dieren langs de weg (koeien en zelfs een kameel). We kwamen maar 6 auto's tegen in deze 500 km en we passeerden een boord waar op stond: houd er rekening mee dat er de komende 875 km geen benzine station is. Voor nederland allemaal zo ondenkbaar.
Hier zijn we 3,5 dag gebleven, we hebben 2 keer een poging gedaan om een zonsondergang te zien waarbij de uluru elke 10 minuten van kleur verandert, maar helaas waren allebei onze pogingen niet helemaal succesvol, want het was steeds bewolkt. Alsnog was uluru heel erg indrukwekkend. Zo'n groot iets dat echt uit het niets komt opdijnen... want de omgeving bestaat alleen maar uit rode aarde en groene planten. We hebben ook in deze dagen een wandeling om de uluru gemaakt en we zijn naar de olga's geweest. Dat lijkt wel een beetje op uluru, maar het is kleiner en het zijn een aantal rotsen aan elkaar geplakt zeg (maarhttp://cyclelogicpress.virtualave.net/images/photoalbum/Australia/55olgas.jpg)
In alice springs en bij uluru waren ook aberigionals (die ik nog nergens anders in Australie al had gezien) en ik kreeg niet een heel positief beeld van hen. Degene die wij hebben gezien waren alleen maar dronken mensen die op straat sliepen.
Vrijdag zijn we van alice springs naar Adelaide gevlogen. Adelaide vind ik nog niet heel bijzonder, ik vond brisbane een veel leukere stad. We zijn vandaag door de stad gefietst. We slapen hier 3 dagen in een hostel wat me in het begin een beetje vreemd leek, met je ouders in een hostel, maar ik had gelukkig al een familie hostel uitgezocht en gelukkig zijn er hier meer mensen van een oudere generatie dan de gemiddelde backpacker...
Het klimaat is hier wel veel aangenamer dan in Alice springs. Daar was het zo ontzettend heet. Overdag was het ongeveer 39 graden (en dat in de lente)en hier in Adelaide is het overdag ongeveer 20 graden, dat is wel even een lekkere afwisseling want in Brisbane was het meestal ook rond de 30 graden.
morgen halen we ons gehuurde busje op bij dezelfde maatschappij dus hopelijk mag ik dan ook weer rijden. Oke nou ik denk dat dit het wel weer ongeveer was. Kus Fleur

  • 20 November 2005 - 13:37

    Mirjam En Nico:

    Lieve Fleur (Annet en Peter),
    Wat ik mis, is een lovend verhaal over Saint Guus, de man die de Australiërs naar de Worldcup leidde. Dat kunnen jullie niet gemist hebben. Heel Australië was in de ban van de Socceroos.
    Wij doen het hier met Saint Klaas.

    Wat prachtig die Uluru. We hebben zelf nog even verder gekeken op het internet, en kwamen de meest mooie plaatsjes tegen. Hoe was de Valley of the Winds? Zijn jullie daar nog doorheen gereden/gelopen?
    Nog stoned geweest met het busje? Ik begrijp dat jullie dat geen leuk liedje vinden:'Busje komt zo'.
    Groeten ook aan mijn schoonzus en broer

    Mirjam en Nico

  • 20 November 2005 - 23:27

    Hilje:

    ha fleur!
    jaja, ik volg je ook hoor. klinkt goed allemaal, lekker van alle dingen daar aan het proeven. En je zit er inmiddels al twee maanden! Ik ben er toen ongeveer vijf maanden geweest, maar ik vind twee nu al heel lang klinken. Ik was ook in Adelaide en vond daar ook niet zoveel aan, een beetje een troosteloze stad. Het is voor mij ook de stad waar ik de meeste abouriginals heb gezien, in de goot inderdaad. Australië pronkt wel leuk met hun didgeridoos, maar de Abouriginals zélf laten ze totaal aan hun lot over..
    Vanuit Adelaide heb ik met fulco wel een mooi uitstapje gemaakt naar K.I. - Kangeroo Island, ligt eronder. Daar hebben we twee weken gewerkt op Paul's Place - Een soort Beekse Bergen, waar een alleenstaande (misschien nu niet meer, want hij had wel een vriendinnetje maar een echte stadse die het maar een viezige boel vond daar) man met een stuk of honderd dieren waar dan bussen met Japanners naar komen kijken. En wij dus lekker die dieren verzorgen en slapen tussen de kleine kangoeroes, want het huis was niet overal dicht..

    Ben benieuwd waar jouw tocht verder naar toe gaat. Veel liefs, ook aan Annet en Peter.
    hilje

  • 23 November 2005 - 11:52

    Marieke:

    WoW!
    ben je bij die berg geweest? Ik bedoel die van de link! Ik kende het alleen van bassie en adriaan! En nu ben jij er ook geweest! Echt heel erg tof!
    Als je te veel last van de zon hebt... Mag je het best deze kany op sturen hoor!
    Liefs!

  • 23 November 2005 - 13:35

    Anka:

    Heerlijk Fleur, dat je zo geniet. Australie is echt wonderbaarlijk vind je ook niet? Zo groots en afwisselend en zoveel kilometers!!!
    Een groet voor jezelf en Peter en Annet van Anka uit het grijze koele (5 C)
    Apeldoorn daar zit ik nu even te ontspannen met je mooie foto van de Olga's... Anka

  • 23 November 2005 - 17:22

    MARC (& Nienke):

    Hai Fleurtje,

    Ayers rock klinkt leuk (ben ik destijds helaas niet geweest). De verhalen over de aboriginals komen me bekend voor. Maar er zijn ook leuke aboriginals hoor, die kom je vast nog wel tegen.
    En wat je Engels betreft: Aim loeking forwerd to cieing joe korrekt my misteekes in tha Inglish lenggwaige...

    X MARC
    PS Van Nien moet ik je veel liefs wensen.

  • 24 November 2005 - 08:28

    Dick:

    Hoi Fleurtje,
    Als ik dit allemaal lees krijg ik erg veel zin om ook eens langs te komen. Moet ik haast maken? Ik geloof het niet. Je hebt het zo naar je zin, en je schrijft zulke prettige stukjes, dat ik denk dat je niet meer terugkomt.
    En anders ga je er later vast wonen, als journalist of reisboekenuitgever, of iets dergelijks.
    Nou, ik wil ook wel eens met een busje door Australië, en Sophie vast ook wel. En dan willen we ook graag bij je komen logeren. Is dat afgesproken? Wil je de groeten doen aan schoonzusje + zwager?
    Dick

  • 25 November 2005 - 00:01

    Warna En Wimmie:

    Ha Fleur, tis al laat hier, maar we zitten al je post nog eens goed te lezen. Leuk hoor! 875 km geen benzinepomp! Moet je dan extra jerrycans meenemen?
    Hier regent het lekker, en in het weekend gaat het sneeuwen. Dus blijf daar nog maar even, en doe de groeten aan P en A.

    Hartelijke groeten en liefs van warna en wimmie

  • 27 November 2005 - 15:35

    Hans:

    Nou, hier heeft het ook even geduurd voor ik je kon schrijven. Ik heb nieuw werk en dat is vooral heel veel werk. Gelukkig is het overwegend leuk. Veder is de winter aangekomen en die heeft meteen laten zien dat het menens was. nederland had een zogeheten verkeersinfarct. Een heleboel mensen konden door de sneeuw, de hagel en de storm niet meer van trein of bus gebruikmaken. Gelukkig werkte ik in Amsterdam.
    Verder hebben we een neefje erbij. Hij heet Maurits, zodat we nu acht M-namen in de familie hebben (mij noemen ze Moll vanwege een overdosis Hansen)
    Dus samengevat: koud, druk en Sinterklaas, die was ik nog vergeten.
    Vandaag verwerk ik een winterpeen die we van Sinterklaas mochten houden. Hij lag bij de schoentjes, maar het paard had genoeg gegeten.
    liefsliefsliefs
    en pas goed op je ouders. Ik heb weer genoten van je brief.
    Doei!
    Hans en kusjes ook van alle meiden

  • 29 November 2005 - 20:57

    Rienkje:

    Lieve Fleur, Heel, heel hartelijk gefeliciteerd met je verjaardag en een waanzinnig goed en gezond nieuw levensjaar toegewenst. Natuurlijk ook Peter en Annet gefeliciteerd met hun jongste spruit. Gaan jullie er nog iets bijzonders van maken, vandaag? Wij zullen vanavond het glas op jou heffen, Fleur. We genieten van je verhalen en sturen je berichten op naar Peet en Monna, zij leven zo intens met je mee.
    Met ons en bij ons is alles okee, we raken langzamerhand een beetje in de ban van Sinterklaas. (ik weet nog dat ik 19 jaar geleden een surprise zat te maken, toen Peter mij belde en me vertelde dat er een klein nichtje was geboren).Geniet van je dag en van elkaar. Heel veel liefs voor jou en natuurlijk ook voor mijn 'grote'broer Peter en mijn liefhebbende'schone zus'Annet.Namens ons vijven, Rienkje

  • 29 November 2005 - 20:57

    Rienkje:

    Lieve Fleur, Heel, heel hartelijk gefeliciteerd met je verjaardag en een waanzinnig goed en gezond nieuw levensjaar toegewenst. Natuurlijk ook Peter en Annet gefeliciteerd met hun jongste spruit. Gaan jullie er nog iets bijzonders van maken, vandaag? Wij zullen vanavond het glas op jou heffen, Fleur. We genieten van je verhalen en sturen je berichten op naar Peet en Monna, zij leven zo intens met je mee.
    Met ons en bij ons is alles okee, we raken langzamerhand een beetje in de ban van Sinterklaas. (ik weet nog dat ik 19 jaar geleden een surprise zat te maken, toen Peter mij belde en me vertelde dat er een klein nichtje was geboren).Geniet van je dag en van elkaar. Heel veel liefs voor jou en natuurlijk ook voor mijn 'grote'broer Peter en mijn liefhebbende'schone zus'Annet.Namens ons vijven, Rienkje

  • 29 November 2005 - 20:59

    Marieke:

    Tja... Bij ons is het nu nog 29 november en moet je nog een nachtje slapen, bij jou is het nu 30 november en heb je dat nachtje er al op zitten.. Verwarrend hoor!
    Nou tot morgen.. (dan feliciteer ik je pas, dan is het voor beide partijen de 30ste!)

    Xus MArieke

  • 30 November 2005 - 20:29

    Mirjam En Nico:

    Lieve Fleur (a.o)

    Van harte gefeliciteerd met je verjaardag, ofschoon ik het vermoeden heb dat jij op dit moment heerlijk licht te pitten, moe en voldaan van een zonnige verjaardag.
    Heb je de 'Lord of the Rings'nog gezien? De 'Dutch-sportsmen and women'doen het goed daar. Komt vast,omdat jij hun geheime mascotte bent!

    Groeten, ook aan de rest van de family.
    Mirjam en Nico

  • 02 December 2005 - 10:17

    Wimmie:

    Lieve Fleur, van harte gefeliciteerd met je verjaardag, ben erg benieuwd waar je zit!
    Wimmie

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Adelaide

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 185
Totaal aantal bezoekers 27755

Voorgaande reizen:

04 September 2005 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: