Nog 2 weken in Brisbane - Reisverslag uit Brisbane, Australië van fleurtjeriemersma - WaarBenJij.nu Nog 2 weken in Brisbane - Reisverslag uit Brisbane, Australië van fleurtjeriemersma - WaarBenJij.nu

Nog 2 weken in Brisbane

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg

29 Oktober 2005 | Australië, Brisbane

Hey allemaal!
Deze week zijn er weer een aantal gekke/leuke dingen gebeurd. Allereerst het verhaal over onze nieuwe kamergenoot: 'de drugsdealer'. Wij hadden nog 1 bed over in onze 6 persoonskamer en de rest van de bedden waren allemaal bezet met meisjes die voor een iets langere tijd blijven, zoals wij dus (al is die tijd nu niet meer zo lang). Op een dag lag er opeens een vreemde tas in onze kamer en op het enige lege bed (boven mij) lag alleen een knuffelbeer (een winnieh de pooh beer). Toen vertelde mijn kamergenootjes dat we een nieuwe kamergenoot hadden, zij hadden haar al heel even gezien. Ze beschreven haar als een 40 jarige vrouw die al bij binnenkomst tegen haarzelf aan het praten was, dus ze vonden haar een beetje vreemd. Maar goed ik ging die avond naar bed en lag te slapen toen ik wakker werd van geluiden en het licht dat aanging. Ik zag toen een man van ons hostel, een politieagente en een vrouw in onze kamer staan (ik had al meteen door dat deze vrouw onze nieuwe kamergenote wel moest zijn). De vrouw scheeuwde tegen de politieagente waarom ze in haar spullen wou kijken en dat dat toch onzin was en meer van dit soort dingen. Na 5 minuten gingen ze weg met (ik dacht) al haar spullen en ik zat klaarwakker in bed samen met o.a. els. We vonden haar allebei behoorlijk eng en hoopte dat ze niet meer terug ging komen. De volgende ochtend viel ons al meteen op dat de winnieh de pooh beer nog op haar bed lag. Het leek ons dus een duidelijk zaak. Deze vrouw was een voortvluchtige voor de politie omdat ze een beruchte drugsdealer was en nu was ze eindelijk gevonden, maar waar de politie over heen had gekeken was dat haar knuffelbeer, vol met drugs nog in onze kamer lag.... haha dit was onze versie van het verhaal, de werkelijke versie was namelijk lang niet zo interesant dus wij houden het bij onze spannende versie.
Ook heb ik deze week natuurlijk weer gewerkt. Ik moest op een andere locatie staan, omdat een jongen op vakantie was dus helaas geen possum voor mij deze week, maar dinsdag ga ik weer naar mijn vaste locatie op de universiteit dus dan zie ik hem wel weer.
Wel heb ik met andere beesten te maken gehad deze week. De man van mijn baas die mij altijd helpt opbouwen vertelde mij dat ik altijd eerst de bananen dozen moest controleren op hele grote enge spinnen die altijd op bananen afkomen voordat ik mijn handen in de doos deed. Ja zo'n verhaal moet je dus net weer tegen mij vertellen he!? Maar in ieder geval, ik was dus met een doos bezig, en toen zag ik iets bewegen. Ik schok heeel erg en ben de komende uren niet meer in een straal van 5 meter rond die doos gekomen. Toen kwam de man en ik vroeg hem dus in de doos te kijken. Toen hij dit deed bleek er een kakkerlak in te zitten en geen grote enge gevaarlijke spin..
Toen wij gister van het centrum terug liepen, moesten we een plein over en op dit plein waren heel veel mensen. Wij gingen vragen wat er aan de hand was en toen bleek dat de overgebleven 5 Australian Idols daar gingen optreden. We zijn dus blijven kijken en het was erg leuk. Ik had al meerdere uitzendingen van Australian Idols hier gezien, dus ik wist al wel redlijk wie wie was. En ik vond ze geen eens zo heel slecht. Beter dan sommige nederlandse idols. Maar wat dus vooral leuk hieraan was, is dat je heel vaak zomaar in dit soort situaties rolt en omdat alles hier zo relaxet is, kan je ook voor al dit soort dingen de tijd nemen.
Donderdag zijn 3 engelse jongens waar wij veel mee omgingen vertrokken en dit vonden wij erg jammer. Wij kende ze nu een maand en het was altijd erg gezellig met hun, want ook al is het zo'n korte tijd, je krijgt al best wel een goede band met die mensen en dan moet je afscheid nemen en dan weet je bij de meeste dat je ze nooit meer zult zien, dat is wel heel raar.
Nou ik geloof dat dit mijn belevenissen wel weer waren. Tot de volgende keer. Cheers!

  • 29 Oktober 2005 - 11:23

    Rienkje:

    Lieve Fleur, ja,ja de wonderen zijn de wereld nog niet uit, hier een berichtje van je'tante'Rienkje. We genieten van al je verhalen die we trouw lezen en uitprinten voor Peet en Mol. Je leuke verhalen geven ons weer stof om over jou te praten.
    Wat doe je het daar goed en wat zal jij fantastisch engels spreken als je terug komt. En jij gaat nu de zomer in, lijkt me heerlijk! Fleur geniet ervan, veel liefs Rienkje

  • 29 Oktober 2005 - 15:35

    MARC:

    Hai Fleur,
    Zoals je nu zelf ervaren hebt, zijn er ook mensen die misbruik maken van de vrijheid die je als backpacker geniet (zeker in grote steden). Als je iets niet vertrouwt, meldt het dan gewoon aan de eigenaar van de hostel: "better safe than sorry...".
    Dat geldt ook wat betreft de spinnen bij het fruit ;-)
    En probeer je niet druk te maken over afscheid nemen van andere backpackers. Je kunt elkaar nl best weer eens (toevallig) tegen komen in een ander gebied van Australie.
    Of spreek af met mensen die je echt leuk vindt!
    Na je Australie-avontuur kun je natuurlijk ook bij nieuwe vrienden (in Engeland?) gaan logeren?
    Gisteren hebben we je vader nog gesproken en die heeft er volgens mij ook veel zin in: m.a.w. we werden weer jaloers...
    Enjoy x

  • 29 Oktober 2005 - 16:27

    Nienke:

    Hai lief nichtje,
    Kakkerlakken en spinnen :-(, klinken toch veel enger dan die leuke possum! En zo te horen kweek je ook wat mensenkennis. Ik denk dat we jou in Rotterdam wel kunnen gebruiken als je terug bent, want je ruikt een crimineel al op afstand :-).
    Meis, zet m op, neem de tijd voor alles en geniet!!!!
    Liefs Nien

  • 29 Oktober 2005 - 20:05

    Siebrich:

    Heey Fleur,

    Wat maak je een hoop mee daar in het verre Australie! Ontzettend leuk om je verhalen te lezen en zo ook een beetje mee te genieten. Erg inspirerend! Je maakt ook zóveel mee. Wat een schrik als er ineens een politieagent en die schreeuwende vrouw in je kamer staan... pff..
    Fleur, veel plezier daar, ik blijf vooral elke week je verhalen lezen, geniet ervan! Groetjes Siebrich

  • 30 Oktober 2005 - 11:12

    Theo:

    hoi Fleur, door omstandigheden de laatste tijd niet vaak naar jouw site gesurfd, maar nu gelukkig weer. Je kunt het verhaal van de drugsdealer wellicht als script verkopen aan de een of ander televisiestation? Het is goed te merken dat je geniet van dit avontuur. En blijf dat ook maar lekker doen. In dit land heersen nog steeds orde en regelmaat.
    liefs,
    Theo

  • 30 Oktober 2005 - 17:23

    Adriaan Peter:

    Lieve Doortje,
    Australie is ooit begonnen als strafkolonie. In record tijd hadden de Engelsen een kleine 200.000 boeven te water gelaten richting Sydney. Echt erfelijk zal een criminele inborst dan niet zijn, maar mogelijk wel 'recessief'. Waren die drosophila's trouwens geen bananenvliegjes ? Enfin, het is niet uit te sluiten dat een zo'n zedelijk bedorven gast uit Liverpool of Manchester een achterachterkleindochter nalaat die niet wil deugen en als kakkerlak-in-bananendoos wraak neemt voor een tekort aan gastvrijheid voor een een stoned beer. Wees alsjeblieft een beetje aardig tegen die mensen daar, Doortje ! Wel eens een tutti frutti vermomd als hondsdolle kangoeroe gezien ! Schenk d'r je opgewekste glimlach; je weet nooit.
    Je maakt wat mee, lieve Doortje, en je schrijft als een volleerd dagboekenier.
    Liefs,
    P.

  • 06 November 2005 - 14:12

    Nico En Mirjam:

    Lieve Fleur

    Wat is hier aan de hand? Wel (een hele tijd geleden) een leuke foto van Hannes, maar geen enkel verhaal daarbij. Kom op, vertel!

    Die possum kan wel meedoen met idols. Hij zong zo mooi het liedje Waltzing Mathilda.

    Groet,Mirjam en Nico

  • 06 November 2005 - 19:54

    Adrie:

    Hi Fleur
    Ik heb net de handleiding voor de verzorging van de Zwolse poezen in ontvangst genomen van je ouders die morgen het vliegtuig nemen om ook te ervaren hoe het is om backpacker te zijn. Dat spinnenverhaal lijkt me ook echt iets voor Annet. Ik vind trouwens dat je steeds meer als een professionele reizigster overkomt. Echt leuk om te lezen wat je allemaal meemaakt. Goeie tijd met Peter en Annet gewenst, dat zal best een beetje raar zijn om je ouders te ontvangen in een land waar jij al zo goed je draai gevonden hebten zij nog helemaal niet. groetjes van Adrie

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Brisbane

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 146
Totaal aantal bezoekers 27747

Voorgaande reizen:

04 September 2005 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: