Darwin, litchfield NP en meer - Reisverslag uit Darwin, Australië van fleurtjeriemersma - WaarBenJij.nu Darwin, litchfield NP en meer - Reisverslag uit Darwin, Australië van fleurtjeriemersma - WaarBenJij.nu

Darwin, litchfield NP en meer

Door: Fleur

Blijf op de hoogte en volg

31 Maart 2006 | Australië, Darwin

Hey allemaal,
Carlijn en ik zitten nu een paar dagen in Darwin en we vinden het niet echt een leuke stad. Sterker nog ik vind het de minst leuke stad in Australie tot nu toe, maar goed dan heb ik dat ook weer meegemaakt. Er zijn hier heeel veel aborigionals die allemaal op straat liggen/slapen/dronken te zijn en dit vind ik zielig om te zien, maar het komt ook een beetje agressief over. Maar gister hebben we wel een super leuke dag hier rond Darwin beleefd. Er zijn hier 2 grote national parken: Kakadu en litchfield. Wij zijn gister naar Lichtfield NP geweest. We begonnen met een tocht in een boot over een rivier waar zoutwater krokodillen in leven. Zodra er dan een Croc gespot werd hing zo'n vrouwtje een stok met vlees eraan uit de boot boven het water en dan ging de Croc dus springen soms wel tot zijn staart uit het water (en ze zijn soms wel 5 meter lang)om het vlees te grijpen van de stok. Ze hadden de Croc's ook helemaal namen gegeven, zo heette er een Hannibal, een andere Skinny en weer een andere Charlie. Het was heel indrukwekken om die levensgevaakrlijke beesten zo uit het water tte zien jumpen. En zodra ze het vlees dan te pakken hadden hoorden je de botten in het vlees zo kraken als hij dat doorbeet.
Hierna gingen we naar practige watervallen in het NP en dit waren net natuurlijke spa's waar we in zaten. heerlijk!
Ook is Carlijn nog jarig geweest en die dag hebben we doorgebracht in het shopcentre in een plaatsje vlakbij Darwin en we zijn uiteten geweest! Dat had ik lang niet gedaan zeg, dus dat was super!
Ook hebben we voordat we hier naar Darwin vlogen nog een paar dagen in Perth doorgebracht. Toen hadden we een scootertje gehuurd, wat echt een heel leuk avontuur was. We hadden niet helemaal door waar we nou wel en waar niet met het scootertje mochten rijden en we hadden ook niet helemaal door dat als je op een 3-baans weg ergens in Fremantle (plaatsje bij Perth) in de linkerbaan stond je geen keuze had dan de 'freeway' op te gaan (oftewel de snelweg). We hadden al wel snel door, na alle gekke blikken van de mensen in de auto's naast ons te zien, dat je nou niet bepaald met een scootertje die 50 km per uur gaat op een snelweg waar ze 110 km per uur rijden, mag komen. Oeps...
Maar het was super leuk om met dit scootertje overal te rijden en vooral op de wegen pal naast de zee te rijden.
Er is alleen ook een dingetje gebeurd dat iets minder leuk is. Gister wou ik de trap af lopen toen ik van het laatste tree afviel en mijn voet dubbel ging. Al snel had ik door dat het niet helemaal goed zat want ik kon (en kan) en niet meer op lopen. Na een doktersbezoek bleek het in ieder geval niet gebroken. Over het doktersbezoek gesproeken, het was het raarste doktersbezoek dat ik ooit maagemaakt hebt. De dokter zei dat het dit, dit, dit en dit kon zijn, dat hij dus niet wist wat het was, alleen dat het niet gebroken was en dat ik dus met mijn been omhoog en ijs moest gaan zitten en voorlopig maar beter niet kon lopen. Ik maakte me op dat moment meer zorgen om Carlijn's en mijn volgende plan. Wij zouden namelijk een week gaan wwoofen. Dat is tegen accomodatie en eten een paar uur per dag op een boerderij werken. Maar toen ik onze boerderij belde om over mijn voet te vertellen zei ze: "OOh no worries! I'm glad it isn't broken, we find you a job where you can sit down"
Ik was enorm verbaasd om deze reactie, maar het is wel weer een voorbeeld voor hoe ontzettend aardig de australiers zijn. Vanmiddag worden wij dus opgehaald door de vrouw van onze boerderij en daar gaan we dan een week naar toe voor we naar Oost-timor vliegen.
Ooh voor iedereen uit zwolle, laat me even weten hoe de nieuwe H&M is..? Oke tot snel! liefs Fleur

  • 31 Maart 2006 - 06:50

    Adriaan Peter:

    Lieve Doortje,

    Ga voor de laatste keer dat stukkie fietsen naar ht provinciehuis .... Maar dit nieuwe prachtige verhaal van jou is het deuntje dat ik de hele dag in m'n hoofd zal hebben. Wat er ook gebeurt, you know.
    En dan je mobiliteit. Ja, het is wel moving als je zo'n splendid reactie krijgt van mevrouw de Wwoofer. Ik houd het op een weekje pech, lieverd.

    P.

  • 31 Maart 2006 - 07:10

    Chris:

    Hey Fleurtje,

    Supermooi verhaal weer! Heb echt gelachen om je freeway avontuur. Ik zie dat weer helemaal voor me.
    Wat vervelend van je voet zeg... hopelijk snel weer over. erg fijn dat Wwoofer wel wat alternatiefs heeft!

    groetjes

  • 31 Maart 2006 - 12:13

    Hans:

    Mooi en rijk verhaal. Een jumpende krokodil, brekende botten van een stuk prooivlees en net niet geknakte voetbotten. En dat tegen een decor van voornamelijk aardige mensen.
    Hoewel, die aardige mensen hebben wel een wereld gemaakt waarvan de aboriginals zeggen, dat is jullie wereld en niet de onze.
    Wij zijn ook weer even in de andere wereld die ziekenhuis heet geweest. Kort samengevat: gelukkig weer thuis en er gloort hoop voor de nieuwe huig van Maike.
    Liefs
    de M's
    en sterkte met je voet

  • 01 April 2006 - 08:45

    Marike:

    Ha die Fleur,
    Dat is toch echt wel grappig hoor, dat je daar in Darwin wilt weten hoe de nieuwe H&M in Zwolle is.
    Wat rot van je voet, ik hoop dat je er geen last meer van hebt als je naar Oost-Timor gaat. Iets zegt me dat je daar je beide voeten goed kunt gebruiken.
    We blijven genieten van je verhalen. Hier alles goed. Maike is weer geopereerd en het is goed gegaan. Geniet nog erg van je laatste periode daar!
    Liefs, Marike

  • 01 April 2006 - 21:50

    Ghislaine:

    Haaaaa die Fleur,
    Heb je nog veel pijn aan je voet? Hoorde wel dat het al wat beter ging, maar het kan toch gemeen veel pijn doen. Sneu hoor! Ik heb wel met je te doen!!Laat je maar goed door Carlijn verwennen en straks in Timor door Eric.

    Ik ben overigens wel blij dat jij zo uitgebreid schrijft, want Carlijn is op schrijfgebied niet echt erg fanatiek. Dus ga zo door.
    Heel veel sterkte en veel plezier.

    Liefs
    Ghislaine
    PS. en voor Carlijn natuurlijk ook!!

  • 02 April 2006 - 12:26

    Mark:

    Hee Fleur,

    Echt leuk te lezen dat je gaat wwoofen, dat hebben wij ook gedaan. Was echt leuk, al moet je wel mazzel hebben met je gastgezin.
    Groeten, Mark

  • 02 April 2006 - 13:36

    Mirjam En Nico:

    Lieve Fleur

    Gelukkig staat mijn woordenboek vlak naast me. Dus nu weet ik wat een 'pinnacle'is. Er was geen hit bij wwoofen, maar uit je verhaal begrepen we wat dat is. Zit je nu op een krukje koeien te melken? Wat ook zittend kan: krokodillen voeren, met heerlijke vleesjes aan stok. Oja, doe Hannibal, de engerd, van mij de hartelijke groeten.
    Sterkte met je pootje.

    Groet,
    N&M uit Den Haag

  • 03 April 2006 - 07:06

    Nienke:

    Ha lief nichtje!

    Klinkt allemaal erg goed, muv die voet dan natuurlijk! Je gaat alleen steeds engere dingen doen: in een halfgare 4WD rijden, springende krokodillen voeren, op een scooter de snelweg op (!?). Ik ben benieuwd met welk eng verhaal je van die boerderij komt! Eén over rondzwiepende uiers?

    Geniet daar nog, sterkte met je voet en kijk een beetje uit! We willen je heel terug!

    Dikke kus,
    Nien

  • 03 April 2006 - 08:07

    Anka:

    en lieve Fleur, welk karwei is er voor je bedacht, boontjes afhalen??? Hoe is het met je voet, kun je nog autorijden?
    Ik hoop dat je geniet, zelf was ik 10 dagen in Andalucia, heerlijk...
    Zon, zee, licht en genieten van de mooie natuur, kleine bloemetjes, leeuwerikken en een prachtig huis met uitzicht over zee en last but not least goed gezelschap (Aries).
    Lieve fleur, ik wens je veel plezier!

  • 03 April 2006 - 18:19

    Ineke:

    Weer terug van ver weg geweest en even een reactie op je site. Het was geweldig leuk om van jou een mail te ontvangen op onze website. Geniet vooral van deze laatste weekjes als je terug bent is het wennen....hier, liefs.

  • 03 April 2006 - 19:00

    Ineke:

    Lieve Fleur
    Nog vergeten: hoe komt het toch dat de mensen elders vriendelijker zijn. Mijn ervaringen in Zuid Amerika komen overeen met die van jou in Australie. In hetvliegtuig afgelopen vrijdag van Lissabon naar Amsterdam viel het me op, hoe een sjagrijnig volkje wij (kunnen) zijn! Geniet, ook al is het op één been...groetjes

  • 06 April 2006 - 17:41

    Eva:

    Hey zusje, je bent mijn verjaardag vergeten!! te druk met potjes jam dicht draaien?! Wel mooi dat je voetje zo bij kan komen he! Kus

  • 06 April 2006 - 23:23

    Jamie Oliver:

    dat meeeeen je niet eva:D

  • 07 April 2006 - 09:46

    Balkenende:

    U mot allemaal de hartelijke groeten van uw landgenote hebben. Zij vergeet nooit iemands verjaardag. Ik verheug me ook al op een leuk kaartje met een paartje kangoeroes. Ik was in een bejaardenoord met allemaal Truusjes en Aafkes van tussen de achentig en negentig .... en wat denkt u .... wat willen die oude wijfies op de boterham .... zuurkooljam, boerenkooljam en stamppotjam uit Holland. En dat schijnt uw landgenote ten bewijze van de onovertroffen Hollandse koopmansgeest aldaar in de markte te etten. Je haalt er een wit voetje mee als je er niet mee in de zon gaat zitten.
    Afin, ik ga terug en ik hoop dat ik niet op de grond hoef te slapen en dat ik ook geen neuspray krijg met al die mooie dames over de vloer.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Darwin

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 151
Totaal aantal bezoekers 27748

Voorgaande reizen:

04 September 2005 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: